Goedemorgen iedereen. Ik ben de vriendin van Koper, om me eventjes voor te stellen

!
In principe zou je idd vertrouwen in de mensen moeten hebben, het is maar dat hij de afgelopen 3j zo zijn best heeft gedaan dat vertrouwen op te bouwen... En ja, nu ben ik idd sarcastisch.
Ik heb nog nooit zo een lakse makelaar gekend als die man. Meermaals hebben we als huurders (ook anderen uit het gebouw) contact gehad omtrent toch wel vrij belangrijke dingen (problemen met ramen die los kwamen uit de muur, problemen met elektriciteit, gasboilers die foutief werden geïnstalleerd, etc), waarop we dan een "ik contacteer de eigenaar en breng het in orde" kregen en er nooit verder nog iets van hoorden.
Mails werden in het verleden standaard gewoon niet beantwoord, tot op deze week toen ik hem een mail stuurde dat ik in deze omstandigheden niet van plan was zomaar mijn sleutel te geven zonder dat ik van iets wist en dat hij dergelijke zaken met ons te bespreken heeft. Waarop ik dan nog een hoop verwijten kreeg en behandeld werd alsof ik het 1 of ander dom kind ben.
Kwestie van dat hij alles 2,5 maand lang heeft laten aanslepen... Toen ik hem dan maar zelf opbelde met de vraag wat toen de stand van zaken was, kreeg ik vlakaf het antwoord dat hij niet van plan was het appartement te huur te zetten van zolang het appartement onder ons nog niet verhuurd was. Dit werd vorig jaar gerenoveerd en brengt natuurlijk meer op daar die huurprijs toen werd verhoogd. 2 appartementen tegelijk te huur zetten ging blijkbaar niet...
Tja, dan moet je natuurlijk achteraf ook niet verwachten dat als je me dan een goed stuk in de namiddag opbelt met een "het is verhuurd ik kom straks borden hangen", ik heel mijn dagplanning omgooi. Ik heb toen ook geantwoord dat ik er diezelfde dag niet meer zou geraken, waar hij al niet erg gelukkig mee was.
Ik ben toen de dag nadien, zoals koper al heeft vermeld, speciaal daarvoor opgereden (Ik begreep tenslotte wel dat hij dit zo snel mogelijk te huur wou zetten), om dan te moeten vaststellen dat hij zonder enige verwittiging niet komt opdagen. Toen ik thuis terug aankwam, meer dan een uur later, kreeg ik een oproep omdat ik er niet meer was. Hij had nochtans ruimschoots de tijd gehad, terwijl hij "op de middag" wel zou passeren. Ik ben om 15u terug vertrokken, dan is naar mijn mening "op de middag' al lang verstreken.
Toen ben ik uiteindelijk de week nadien opnieuw (jaja, idd) opgereden zodat meneer zijn borden kon ophangen, om dan nog commentaar te krijgen dat er nog wat spullen binnen stonden terwijl mijn opzegperiode nog 2 weken liep.
Komt er dus gewoon op neer dat ik, na 3j bij die man te huren, niks, maar dan ook echt 0,0 vertrouwen in zijn praktijken heb. En ik vrees helaas dat ik dan niet enkel voor mezelf spreek. Hij kan dus zaterdag, indien alles leeg is geraakt, de sleutels terugkrijgen, onder voorwaarde dat wij daar ook de nodige documenten voor in de plaats krijgen.
Het ligt echt niet in mijn aard van mensen te wantrouwen, maar dit is gewoon een louche type...