#41 , 29 apr 2015 00:37
Dan antwoord u (ook via AS) dat u meent dat de expertkosten niet te laag ingeschat waren, daar deze niet dienen voor herstel maar voor huurwaardevermindering, waarbij ook rekening dient te worden gehouden met de leeftijd van het beschadigde goed, en dat hieruit onvermijdelijk volgt dat de kostprijs van een nieuw toestel op geen enkele manier ten uwe laste kunnen gelegd worden. Dat u, indien zijn cliënt dit voor de rechtbank wenst te brengen, u niet zal aarzelen deze zaak aanhangig te maken wegens tergend en roekeloos geding. Dat u tevens verwacht dat de rest van uw waarborg, die zijn cliënt op onrechtmatige wijze en met medewerking van het bankpersoneel, waarvoor reeds klacht heeft ingediend bij het hoofdkantoor, met inbegrip van de intrest op de volledige som, waar u recht op heeft, binnen de 10 dagen op uw rekening wenst te zien staan, daar u zichzelf anders genoodzaakt ziet om verdere stappen te ondernemen, op kosten van zijn cliënt. Met vriendelijke groeten uiteraard.
Kopie versturen ook via de gewone post, zowel naar advocaat als uw verhuurder (en in alle brieven naar elkaar verwijzen).
Na 10 dagen geen geld op uw rekening? Verzoekschrift indienen voor bemiddeling (is kosteloos), met daarbij de vraag dat indien de bemiddeling geen oplossing biedt, de rechter meteen de zaak kan voorleiden en uitspraak kan doen. Zo toont u uw goede wil, en komt de tegenpartij niet, wordt hij meteen bij verstek veroordeeld.