Als ik privé ben ontloop ik niks punt.En opgelet, de facturatiewetten proberen te ontlopen is strafbaar!
20000 kogels aankopen in 1 keer zal fiscaal niet als "privé" behandeld worden, tenzij je tegenargumenten kan geven.Als we even een vergelijk maken, een sportschutter die over de nodige vergunning beschikt mag tot 20.000 kogels kopen en stockeren thuis, de wet zegt dat men tot 10 kg verwerkt kruid mag stockeren, dus 0,5g kruid per kogel is 20.000 stuks, voor hagel is het zelfs nog veel meer..
20.000 kogels is privé maar 20kg zout is beroeps ???
vraag je dan eens af wat een gemiddelde mens privé ermee kan doen. Nog een stuk minder. Als je een varken wil pekelen, zal de fiscus misschien wel geïnteresseerd zijn hoe je aan dat varken komt, wie je dat varken eventueel verkocht heeft.Ik vraag me af wat men met 20kg zout economisch kan doen ???
betwijfel ik persoonlijk, maar doet er op zich niet toe.Een frituur gebruikt +/- 1kg zout op een maand, want 80% van de klanten wensen geen zout meer !
Als je dan weet dat er Horeca groothandels zijn die 4 kassa's hebben waarvan 2 met factuur en twee zonder factuur.Het lijkt erop dat Colruyt de wetgeving bijzonder strikt interpreteert. Ik weet uit eerste hand dat je bijvoorbeeld een doos apart verpakte koekjes niet zonder factuur meekrijgt.
Dan is het wettelijk gezien geen groothandel meer, een groothandel moet immers altijd een factuur opstellen.Als je dan weet dat er Horeca groothandels zijn die 4 kassa's hebben waarvan 2 met factuur en twee zonder factuur.Het lijkt erop dat Colruyt de wetgeving bijzonder strikt interpreteert. Ik weet uit eerste hand dat je bijvoorbeeld een doos apart verpakte koekjes niet zonder factuur meekrijgt.
Hoeveel adressen wil je van horeca groothandels waar men je nooit vraagt of je een factuur wenst, men geeft zo een kassa ticket !
Dan is het wettelijk gezien geen groothandel meer, een groothandel moet immers altijd een factuur opstellen.
Tja Lowie, ik kan alleen maar zeggen wat de wet is. Als je wil gaan klagen, moet je bij de fiscus zijnHoeveel adressen wil je van horeca groothandels waar men je nooit vraagt of je een factuur wenst, men geeft zo een kassa ticket !
Dan is het wettelijk gezien geen groothandel meer, een groothandel moet immers altijd een factuur opstellen.
waarom denk je dat bepaalde federaties liever geen verplichte electronische factuur willen?Hoeveel adressen wil je van horeca groothandels waar men je nooit vraagt of je een factuur wenst, men geeft zo een kassa ticket !