Mijn vriend zijn opa huurt het huis van mijn vriend, dit huurcontract is opgesteld op 23 juli 2007.
Vorig jaar september 2014 heeft mijn vriend hem mondelijk in kennis gesteld dat hij de woonst zelf in gebruik wilt nemen, opa ging akkoord en beloofde iets te zoeken. januari 2015 beloofde hij nog steeds hetzelfde wij hebben zelfs mee gezocht achter een gelijkvloers appartement, omdat hij geen of moeilijk trappen kan maken, steeds was er iets op aan te merken, te ver weg van stad, geen garage, geen parkeerplaats te duur, enz ....
op 21 maart 2015 heeft mijn vriend dan een aangetekend schrijven gestuurd waarin staat dat mijn vriend zelf de woning in gebruik wilt nemen en dat de opzegtermijn op 1 april 2015 ingaat tot 30 juni 2015. morgen is het echter 30 juni 2015, en opa zit nog op zijn gemakske in het huis. hij kan zogezegd niet verhuizen want hij kan de waarborg van huurappartement niet betalen. opa vind steeds weer een ander excuus. mijn vriend is gehaast want er moeten nieuwe vensters, nieuwe elektriciteit en nieuwe vloer gelegd worden en zou er graag voor het einde van het jaar intrekken, hij betaalt al 8 jaar zijn lening van 550€ en bij zijn ouders moet hij ook nog eens 250€ per maand betalen terwijl zijn opa maar 350€ huur aan hem betaalt.
wat kunnen wij nu nog doen om opa zo vlug mogelijk te laten vertrekken, wij willen ook aan ons leven samen beginnen?!