#13 , 16 jul 2015 15:47
Tja, hoeveel procent van de mensen die iets kopen via shipping TV, hebben niet door dat ze véél te veel betalen voor een product dat waarschijnlijk ook in een winkel om de hoek te krijgen is? Die mensen krijgen ook al snel het gevoel een exclusief product te kopen tegen een ongelofelijke voordeelprijs, terwijl het omgekeerde meestal waar is.
Hoeveel mensen die naar "Thuis" of "Familie" kijken, hebben zelfs niet door dat dit fictie is? Ik denk dat je er nog van gaat verschieten. Domheid / naïviteit is niet strafbaar. Domheid van anderen "gebruiken" om zelf winst te maken, is tot op zekere hoogte ook niet strafbaar. De reclamewereld probeert niet anders dan mensen zodanig te manipuleren dat ze dat bepaald product kopen. Dat is nu éénmaal zo. Mensen moeten ofwel zelf genoeg gezond verstand hebben, ofwel tegen zichzelf beschermd worden. Jammer genoeg zit er een categorie ergens tussen die twee die net niet genoeg gezond verstand heeft, en ook niemand die hen tegen henzelf beschermd...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!