In mijn zoektocht naar antwoorden heb ik ergens iets opgevangen over de 'Force Majeur' wat staat voor het geval van overmacht. Die Force Majeure zou namelijk stellen dat een nationaliteit nooit mag worden afgenomen in land van chaos en oorlog, zodoende zich in veiligheid te kunnen brengen in bv een ander land.
Waar kan ik daarover toelichtingen vinden aub? Ik ben hopeloos op zoek naar een gedrukte versie van deze stelling, mijn nichtje is namelijk hoogzwanger en heeft geen geldig paspoort om het land mee te verlaten.
Ik heb al een hele weg afgelegd en voer momenteel gesprekken met Ministers Geens, Francken, Reynders en De Croo. Een hardcopy van de stelling Force Majeure is het enige wat mij nog ontbreekt om nog meer gewicht in de weegschaal te leggen. Gisteren toonden ze in het nieuws http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... al/2.40183" onclick="window.open(this.href);return false; dat een Belgische vrouw 2 willekeurige Syrische families mocht laten overkomen en dat het OCMW hen wel zou huisvesten - waarom? - omdat die dame het zo zielig vond voor die mensen in Syrië

Verder zou ik ook graag advies krijgen of het verstandig is om al dan niet naar de pers te stappen met dit verhaal - want volgens mij is het een propaganda-stunt van de regering. Een grote rochel in mijn gezicht ja!
Alvast bedankt voor jullie spoedige feedback met meningen en raadgevingen! vriendelijke groeten - Lien