Tja, misschien moet de werkende mens eens leren om zich ook te verzekeren voor rechtsbijstand, dat kan al wat schelen denk ik. Ik keur het gedrag van die advocaat niet goed. Kan TS niet ergens het geld lenen, bij vrienden of familie bijvoorbeeld? En dat dan volgens wat hij kan terug betalen (of bijvoorbeeld terug verdienen door klusjes te doen of dergelijke). Zijn misschien slechte oplossingen, maar misschien dat ze toch kunnen helpen. En bij het winnen van de zaak, kan TS de gerechtskosten toch terug vorderen van de tegenpartij en op die manier de lening terug betalen zonder ervoor extra te moeten werken/extra spaarzaam leven/te moeten klussen?Giserke heeft helemaal gelijk, maar daar is de TS natuurlijk niets mee.
Dit is een vervelend parket. Een pro deo advocaat is voor de werkende mens helaas niet weggelegd. Vluchtelingen en gelukszoekers kunnen eindeloos procederen met gratis advocaten, werklozen ook, maar de werkende mens mag - ook al heeft hij/zij een schamel loontje - er helemaal zelf voor opdraaien. Ik dek dat u zich eerst moet afvragen hoe belangrijk die zaak voor u is en of u een betalingsregeling kunt treffen met deze advocaat. Zijn werkwijze is smerig, maar veel alternatieven heeft u helaas niet.
´Tja, misschien moet de werkende mens eens leren om zich ook te verzekeren voor rechtsbijstand, dat kan al wat schelen denk ik. Ik keur het gedrag van die advocaat niet goed. Kan TS niet ergens het geld lenen, bij vrienden of familie bijvoorbeeld? En dat dan volgens wat hij kan terug betalen (of bijvoorbeeld terug verdienen door klusjes te doen of dergelijke). Zijn misschien slechte oplossingen, maar misschien dat ze toch kunnen helpen. En bij het winnen van de zaak, kan TS de gerechtskosten toch terug vorderen van de tegenpartij en op die manier de lening terug betalen zonder ervoor extra te moeten werken/extra spaarzaam leven/te moeten klussen?Giserke heeft helemaal gelijk, maar daar is de TS natuurlijk niets mee.
Dit is een vervelend parket. Een pro deo advocaat is voor de werkende mens helaas niet weggelegd. Vluchtelingen en gelukszoekers kunnen eindeloos procederen met gratis advocaten, werklozen ook, maar de werkende mens mag - ook al heeft hij/zij een schamel loontje - er helemaal zelf voor opdraaien. Ik dek dat u zich eerst moet afvragen hoe belangrijk die zaak voor u is en of u een betalingsregeling kunt treffen met deze advocaat. Zijn werkwijze is smerig, maar veel alternatieven heeft u helaas niet.
lenen ligt vaak moeilijk, maar het kan toch de moeite lonen. Vanaf nu zou ik de gesprekken met de advocaat opnemen en zaken zoals die provisie via mail (beter aangetekende zending) regelen zodat dit geen zaak van woord tegen woord wordt als er problemen mee komen.Bedankt, lenen ligt moeilijk. Ik denk dat ik nu best ook niet mijn ongenoegen uit tov de advocaat:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 38&t=60823" onclick="window.open(this.href);return false;
dit is de zaak. We zitten op het punt dat de tegenpartij mijn meubelen heeft laten aanslaan omdat ik volgens hem niet heb betaald.
De tegenpartij vraagt het origineel van de cash betaling. Mijn advocaat heeft dat origineel nooit verstuurd, maar in zo'n gerechterlijk zakje gestopt. Het zou dom zijn om dat zomaar naar de tegenpartij te sturen. Die gooit dat weg.
De tegenpartij heeft wel een kopie ervan ontvangen, maar de advocaat beweert dat ik wat geknipt, geplakt en gekopieerd zou hebben ( typische reactie). Haar advocaat schreef zelfs zaken als: mevrouw was vorig jaar lang ziek, dus verminderd inkomen waardoor zij er alle belang bij heeft te bedriegen.
Ik ben er uiteraard van overtuigd dat de verhuurder een oplichter is en dat schriftonderzoek dat zal bewijzen.
Nu wat zegt mijn advocaat?
- als je overtuigd bent van je gelijk ( en dat ben ik), dan geeft zo'n schriftonderzoek uitsluitsel en zal ik alles doen om die zaak te winnen en eis ik zelfs extra schadevergoeding voor die schade die je moest lijden van zo'n deurwaarder die alles komt opschrijven ( 1000 euro)
MAAR: ik doe niets zolang er niets is betaald.
Die advocaat zou dus onrecht laten geschieden indien ik niet betaal, ook al heeft hij alles grondig opgevolgd en weet hij dat ik gelijk heb.
Dus de provisie niet betalen ( geen kwestie van niet willen, maar niet kunnen, zeker niet volledige bedrag) staat gelijk aan een oplichter vrijuit te laten gaan.
Antwoord dat u niet akkoord bent met zijn stelling. U hebt uw stelling kunnen aantonen met dat document, daarop staat duidelijk zijn handtekening en dergelijke op. En dus als meneer het vervalsing wilt noemen, moet hij zijn stelling kunnen bewijzen.De advocaat van de tegenpartij had brief gestuurd dat zijn cliënt handtekening ontkend en ik vervalst heb en dat het alleszins aan mij is om te bewijzen dat het niet zo is. Wat kan ik daar op repliceren?