Bedankt allen voor de hulp. Laat ik toch even verduidelijken dat wij er al bij neer gelegd hebben dat we onze tuin kwijt zijn. Indien we met de immo en notaris iets kunnen regelen om dit stuk toch te bezitten, graag, maar onze hoofdbedoeling is ervoor te zorgen dat diegene die verantwoordelijk is om ons zo te misleiden eens goed gestraft wordt, zodat dit in de toekomst voor andere mensen kan vermeden worden. Ik weiger te geloven dat een immo-kantoor en een notaris zoveel verkeerde informatie, zwart op wit, kunnen afleveren en dan achteraf zeggen. Ai sorry, maar dat is mijn probleem niet...
Even een stukje gecopiëerd uit de akte van ons huis:
VERKOOPSVOORWAARDEN (gebouw)
De verkoping is gedaan en aangenomen onder de volgende voorwaarden:
1.- Voorschreven eigendom wordt verkocht voor vrij en onbelast van alle schulden, bezwarende in- en overschrijvingen en/of kantmeldingen, in acht genomen de staat waarin het eigendom zich bevond op het ogenblik van het sluiten van de verkoop- of optieovereenkomst, en waarbij partijen het eens zijn dat deze staat overeenstemt met de actuele staat, zodat de koper geen aanspraak zal kunnen maken op vergoeding of prijsvermindering wegens toestand van de gebouwen, beplantingen en ondergrond, noch wegens onjuistheid van oppervlakte, hoe groot het verschil ook is, zelfs overtrof dit verschil één/twintigste, hetzij om welke andere reden ook.
Onderzoek uw akte of er ook een dergelijke omschrijving in voor komt. Indien dit het geval is heeft u geen enkel verhaal.
Slaat deze clausule niet meer op het feit dat wij de verkopers niet kunnen aanvallen om iets van de prijs af te doen? Wij betwisten ook de oppervlakte niet, wij betwisten het feit dat wij compleet verkeerde informatie hebben gekregen van professionals. Zijn zij niet verplicht de juistheid van hun gegevens te controleren?
Als men €215.000 uitgeeft en die mannen een commissie opstrijken van minimum 3%, kan men toch verwachten dat alle gegevens die worden aangeleverd zoals kadasterplannen en "tot waar de tuin loopt" dubbel gecheckt zijn...zeker als er al discussie was vooraf tussen verkoper en buurvrouw...