Ik heb twee zonen, geboren in 1993 en 1996. Geen van beide kinderen zie ik nog. De oudste heb ik laatst gezien in april van dit jaar, de jongste eind juni 2011 (begin echtscheidingsprocedure). De kinderen wonen bij de moeder. De kinderen willen me niet meer zien, vermoedelijk door de rigide houding van de moeder. Een bemiddelingspoging in 2012 heeft zij geboycot door 2x laattijdig af te bellen. Ik heb toen de zinloze procedure laten stopzetten. Van de moeder heb ik nooit meer informatie omtrent de kinderen gekregen.
Beide kinderen zijn de laatste drie jaar geen enkele keer meer geslaagd in hun studies. Die informatie dateert van april 2015 via de oudste zoon.
De oudste heeft zelfs de laatste twee jaar geen eindexamens afgelegd. Aangezien ik onmogelijk akkoord kan gaan met de gang van zaken, zou ik naar de rechtbank willen stappen. Ik zou van de alimentatie willen vrijgesteld worden.
Maak ik een kans? Welke zijn mogelijke criteria waar een rechtbank rekening mee houdt om een vader vrij te stellen?