Dag iedereen, graag effe jullie bedenkingen bij volgende zaak:
Oktober 2013 huren wij een woning onder normaal contract via een immokantoor. Eind april dit jaar krijgen we aangetekend schrijven van huisbaas dat we er uit moeten want hij gaat het huis zelf bewonen. We vinden redelijk snel (dezelfde dag) een andere woonst en komen overeen dat we 1 juni verhuizen. Ex-huisbaas is akkoord, tot daar geen problemen.
Gisterenavond krijg ik van een vriendin een kapaza-link doorgestuurd waarin een immokantoor hetzelfde huis te koop aanbiedt. Maw, onze ex-huisbaas heeft ongeveer 3 maand in dat huis gewoond en zet het nu te koop. Na wat zoekwerk blijkt dat hij ons dan 18 maand huur zou terug moeten betalen, maar.... er staat in de teksten die ik vond ook iets over buitengewone omstandigheden.
Ik schets effe nog een ander stuk van het verhaal. Enkele maanden nadat we in het huis gingen wonen kregen we gerechtsdeurwaarder over de vloer. We mochten onze huishuur niet langer aan de huisbaas betalen maar moesten dit aan hun betalen wegens een of andere rechtzaak in zijn nadeel. In dit dossier merk ik dat hij niet minder dan 15 adressen verhuurt. Blijkbaar waren wij de enige die onze huishuur aan de gerechtsdeurwaarder betaalden, de andere huurders gaven niet thuis. Waarschijnlijk was dat dan ook de reden dat hij ons er uit wou.
Wat zouden buitengewone omstandigheden kunnen zijn, en wat zou in ons voordeel kunnen spreken? Hij rijdt met een sjieke Mercedes, verhuurt ongeveer 15 panden en werkt als aannemer/klusjesman. Denken jullie dat we onze vergoeding ooit gaan zien of lijkt het jullie een verloren zaak?