Bovenstaand advies gaat alleen maar voor wrevel zorgen.
Welk advies? Dat men mag staan op de grondwettelijke bescherming die de woning geniet, en men desnoods het slot mag vervangen om zich in te dekken?
Je moet ook nog de waarborg regelen met dezelfde persoon die je dan elke keer gaat aanvallen
Dus insinueer je dat de verhuurder, buiten zijn contractbreuk en zijn onwil om in onderling overleg bezoekmomenten vast te leggen, ook nog eens de waarborg zou durven gaan gebruiken als drukkingsmiddel? En dit lijkt u normaal?
Aangezien het om een slechte woning gaat, mag je blij zijn dat de verhuurder u tijdig verwittigd.
Hoe speelt dit mee? De staat van de woning heeft toch niets te maken met de tijdigheid van de verwittiging? Verhuurder heeft ook niet meer gedaan dan zich gehouden aan de wettelijke termijn om te melden dat het contract niet verlengd gaat worden, waarom TS hier blij mee dient te zijn zie ik echt niet in.
Nu heb je toch wat meer tijd om een deftige woning te vinden. De grote winnaar ben jij en niet de verhuurder.
Meer tijd? Niet meer dan de wettelijke 3 maanden. Hoe dit van TS een winnaar maakt en van de verhuurder niet zie ik wederom niet in.
Die zal immers veel moeite moeten doen om zijn slechte woning opnieuw verhuurd te krijgen.
Blijkbaar is dit toch niet zo moeilijk. Gewoon herstellingen in het contract beloven, ongeacht of je deze wil uitvoeren of niet. Kandidaten informeren hierover lijkt mij dan ook niet onterecht.