buitengesloten uit eigen huis help !!!

valerie_ella
Topic Starter

buitengesloten uit eigen huis help !!!

#1 , 17 sep 2015 14:29

HELP !!!
Ik ben een meisje van 25 , en ben keiii stom geweest
Vorig jaar november ben ik begonnen met het verbouwen van het huis van mijn opa , ik had al mijn spullen daar gelegd wegens ik daar leerde en af en toe thuis weg ging om rust te hebben ( we wonen in een klein huisje met 4 kinderen , ik , mijn zussen en mijn dochtertje ) soms heel hectisch .
ik he met hem een huurcontact maar zonder som , gratis dus ... nu in februari heb ik mijn ex in huis daar genomen omdat hij geen woonst vond en ook een dochtertje heeft , mijn opa ging daar niet mee akkoord ik hoopte dat dit over ging gaan en in juli heb ik een huurcontract afgeprint van internet er staat op dat het een contract is van 3 maand / 3 jaar , te beginnen vanaf 1 augustus en huishuur 150 euro , hij heeft dit getekend maar mijn opa niet hij ging niet akkoord hij heeft al wel van augustus en september 150 euro overgeschreven mijn opa wil hem eruit nu wil hij niet want zijn dommicile staat er en nu mag ik ook niet meer binnen want hij huurt het daar ...
Heel mijn inboedel staat erbinnen en hij is naar de huurdersbond geweest en omdat zijn dommicille er staat zou hij een opzeg hebben van 6 maand
kan ik iets doen ??? zou graag met men dochterje terug wilen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 17 sep 2015 14:52

ik volg niet echt...

Het huis is dus van uw opa? Hoe kan uw ex nu dat huis huren als uw opa niet akkoord is?
En hoe kan hij daar gedomicileerd raken?
U hebt dus zelf een huurcontract gemaakt die getekend is door uw ex, maar niet door uw opa (dus de eigenaar van het huis?)
Dan heeft dat contract geen enkele waarde...

En staat u er gedomicilieerd?

roharro

#3 , 17 sep 2015 15:25

Het meisje van 25 jaar heeft iets verhuurd dat niet van haar is.
Aan wie werd die 150 EUR betaald?
Aangezien opa niet heeft getekend, geweigerd zelfs, is er geen huurcontract.
En waar is het domicilie van het meisje van 25 jaar?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

valerie_ella
Topic Starter

#4 , 18 sep 2015 11:45

Mijn opa is op 85 jarige leeftijd gaan samen wonen met zijn vriendin ... Ik (zijn kleindochter) mocht het huis verbouwen en renoveren omdat het echt oud en afgeleefd was omdat we met renovatiewerken zaten en ik niet met men dochtertje in het stof woude zitten is onze domicilie by mijn mama blijven staan tot onze verbouwingen af zijn maar mijn ex kwam me de vraag of hy een tijdje er mocht logeren omdat hij niks had gevonden om te huren omdat ik zo stom was om medelijden te hebben had ik gezegd ja zijn adres heeft hij daar gezet zonder dat iemand van ons toestemming moest geven blijkbaar maar dat was dus niet de bedoeling hy heeft in augustus en september 150€ naar mijn opa gestort een soort van huishuur om het huis te mogen gebruiken maar mijn opa is daar niet mee akkoord ... Hij wil hem niet in huis en wou dus ook geen huurcontract tekenen ...

valerie_ella
Topic Starter

#5 , 18 sep 2015 11:47

Mijn ex is naar de huurdersbond geweest en ondanks dat hy geen contract heeft maar wel een kindje kunnen we hem niet op straat zetten en heeft hij een opzegtermijn van 6 maand !!!! Hy mag van de huurdersbond zelfs de sloten vervangen waardoor ik niet meer binnen kan/mag

mjers

#6 , 18 sep 2015 11:55

Mijn ex is naar de huurdersbond geweest en ondanks dat hy geen contract heeft maar wel een kindje kunnen we hem niet op straat zetten en heeft hij een opzegtermijn van 6 maand !!!! Hy mag van de huurdersbond zelfs de sloten vervangen waardoor ik niet meer binnen kan/mag

Begrijp ik echt niet, als de huiseigenaar niet akkoord is kan niemand in zijn huis gaan wonen? Hij mag nog 10.000 euro overstorten, dat maakt hem geen rechtmatige huurder...?
Als ik morgen mijn huis wil verhuren en iemand ontneemt me de sleutels, gaat in m'n huis wonen en stort een willekeurig bedrag. Denk je dat dit toegelaten is?

Ga uzelf best eens gaan informeren, contacteer desnoods een advocaat want hier klopt iets niet.

mava105
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 sep 2015 12:27

Uitleg huurdersbond trekt op niets. Sloten mag je sowieso al veranderen, daar voor moet je niet naar die bond van m'en voeten gaan. Waar is het kindje ingeschreven? Indien niet bij hem, kan dat ook niet aangehaald worden om in het huis te blijven. En ik wist niet dat het hebben van kinderen de periode van opzeg beïnvloed.

valerie_ella
Topic Starter

#8 , 18 sep 2015 12:47

Het staat bij hem opgeschreven en verblijft om de 2 weken 2 dagen bij haar mama en ja huurdersbond wilt hem helpen zolang mogelijk daar te kunnen blijven mijn opa hebben ze nooit iets laten weten of gevraagd voor het adres of dit mocht blijkbaar kan dit zomaar ik wist er ook niets van de politie is gaan kijken is niet verder dan de deur gekomen en heeft gevraagd klopt het dat deze persoon hier woont mijn ex heeft zijn pas laten zien en het was klaar

sloeberken

#9 , 18 sep 2015 13:04

Als er huur betaald word, en aanvaard word door de verhuurder is er een huurovereenkomst, en is de huurwet van kracht.

Is die 150€ voor de maand augustus en september terug gestort of aanvaard.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mjers

#10 , 18 sep 2015 13:19

Als er huur betaald word, en aanvaard word door de verhuurder is er een huurovereenkomst, en is de huurwet van kracht.

Is die 150€ voor de maand augustus en september terug gestort of aanvaard.
Ik dacht dat sinds enkele jaren elk huurcontract schriftelijk moet zijn?

mjers

#11 , 18 sep 2015 13:22

Het staat bij hem opgeschreven en verblijft om de 2 weken 2 dagen bij haar mama en ja huurdersbond wilt hem helpen zolang mogelijk daar te kunnen blijven mijn opa hebben ze nooit iets laten weten of gevraagd voor het adres of dit mocht blijkbaar kan dit zomaar ik wist er ook niets van de politie is gaan kijken is niet verder dan de deur gekomen en heeft gevraagd klopt het dat deze persoon hier woont mijn ex heeft zijn pas laten zien en het was klaar

Sloeberken heeft daar wel een punt. Eigenlijk heeft uw opa dit stilzwijgend aanvaard door het geld te aanvaarden. Hij had hier onmiddellijk op moeten reageren ipv het te laten aanmodderen.
Maar volgens mij moet elk huurcontract schriftelijk zijn... Is hoe dan ook stof voor een expert. Ofwel laat je er hem nog 6 maanden inwonen of je neemt juridische stappen.
Maar het feit dat hij er al sinds februari woont is dik in uw nadeel. In het vervolg veel eerder actie ondernemen.
Laatst gewijzigd door mjers op 18 sep 2015 13:31, 2 keer totaal gewijzigd.

roharro

#12 , 18 sep 2015 13:25

Ga toch gewoon naar de vrederechter en laat uw opa het heerschap eruit zetten wegens bezetting ter bede, zonder recht of titel.
Trouwens al eens aan gedacht dat uw opa geen tweede keer kan verhuren aangezien zijn huurcontract met uzelf nog steeds loopt! Dat kan dus niet geldig zijn, voor zover het al zou kunnen bestaan.
Zet de beuk erin. De bewering van de huurdersbond laat je naast je liggen, zij verdedigen uw tegenpartij, niet u of uw opa!
Zet de beuk erin.

mjers

#13 , 18 sep 2015 13:31

Ga toch gewoon naar de vrederechter en laat uw opa het heerschap eruit zetten wegens bezetting ter bede, zonder recht of titel.
Trouwens al eens aan gedacht dat uw opa geen tweede keer kan verhuren aangezien zijn huurcontract met uzelf nog steeds loopt! Dat kan dus niet geldig zijn, voor zover het al zou kunnen bestaan.
Zet de beuk erin. De bewering van de huurdersbond laat je naast je liggen, zij verdedigen uw tegenpartij, niet u of uw opa!
Zet de beuk erin.
Gaat niet zomaar. Ik had er eerst over gelezen. Maar die persoon woont er al sinds februari... Dat zijn 7 maanden huur die betaald zijn. En schijnbaar zonder protest van de huiseigenaar. Kans is groot dat de vrederechter gaat oordelen dat er sprake is van een mondeling huurcontract.

Daarbij is een schriftelijk contract verplicht. Kan de huiseigenaar nog meer in de problemen komen. Hij mag namelijk niet verhuren zonder schriftelijk contract.

Niets doen is de grootste fout geweest. Als dit nog maar recent gebeurd was had TS alle recht om dit voor het vredegerecht te brengen...

roharro

#14 , 18 sep 2015 14:20

Neen zo is het niet.
Het contract werd "afgeprint" in juli en afgesloten in augustus.
Maar enkel door huurder ondertekend.
Vrederechter gooit hem eruit. Daar ben ik 99 percent zeker van.

valerie_ella
Topic Starter

#15 , 18 sep 2015 14:27

Klopt zijn adres is pas in juli op dat adres komen te staan en hij heeft betaald voor augustus en september maar het geld hebbe we opzij gezet omda hij anders er woont zonder iets we wisten niet wat we moesten doen terug storte of ni

Terug naar “Huren”