Hallo
ik ben al een aantal jaren gescheiden. We hebben een 12/2 regeling (1 weekend op 2 zijn de kinderen bij hun papa) waarvoor de papa in bij de scheiding zelf voor gekozen heeft en die regeling is door de rechter bekrachtigd.
Nu zijn we dus meer dan 6 jaar later. Onlangs ben ik getrouwd met mijn nieuwe partner. Mijn ex begint te zinspelen op het aanvragen van verblijfsco-ouderschap (week om week) eens de oudste 12 jaar is. De kinderen zullen dan al een hele tijd in die 12/2 regeling zitten.
Ik vraag mij volgende zaken af:
*hoeveel kans maakt hij om na zoveel jaar verblijfsco-ouderschap te krijgen
*mag mijn nieuwe man ook gehoord worden in die zaak, hij zorgt tenslotte al meer dan 3 jaar voltijds mee voor de kinderen (wat langer is dan hun papa er voltijds voor gezorgd heeft)
*de jongste zal nog geen 10 jaar zijn. Zal/Mag zij dan ook al gehoord worden?
Ik weet dat dit allemaal nogal voorbarig is omdat er nog niks "op papier" staat, maar ik wil me er een beetje op instellen. De kinderen zijn qua structuur en opvoeding het beste af bij ons, maar uiteraard zien ze hun papa ook graag. Ik vrees echter dat hij niet genoeg aandacht gaat geven aan huiswerkbegeleiding, hobby's en structuur bieden in het algemeen omdat zijn weekend nu al vaak in het honderd lopen (of hij gewoon niet komt opdagen of hen ergens dropt).
Bedankt voor de info!