Ik zit met een vraag ivm mijn schoonbroer, die momenteel inwoont in onze tweede woning.
We kochten deze woning aan met de bedoeling ze in orde te zetten voor verhuur, al dan niet aan hem.
Tijdens de verbouwingen lieten we mijn schoonbroer toe al tijdelijk in de woning te trekken, zonder huurcontract of vraag naar huurgeld. Hij kon er zijn domicilie zetten omdat hij op dat moment nergens ingeschreven stond. Dit met de beste bedoelingen om hem de kans te geven een nieuwe start te nemen en op termijn de woning te kunnen huren voor een lagere huurprijs dan de gemiddelde.
De voorbije maanden merken we echter op dat dit niet de beste zet was. Hij onderhoudt de woning niet, berokkent schade, vuil stapelt zich op. Hij kan zijn geld niet beheren, heeft schulden bij kennissen... Hij is alvast niet de juiste kandidaat om de woning aan te verhuren.
Binnenkort zal de woning afgewerkt zijn en willen we graag de woning te huur aanbieden. Hiervoor dient hij natuurlijk de woning te verlaten, alsook zijn domicilie te verplaatsen.
Ik trachtte info te verzamelen hieromtrent, maar deze specifieke situatie vond ik nergens terug. We willen graag weten wat we moeten doen indien hij beide zaken zelf weigert te doen (wat we zeker mogelijk achten).
Hij heeft geen contract waar hij naar kan verwijzen, maar zette er wel zijn domicilie. Hoe kunnen wij aantonen dat hij daar woont tegen onze wil en dient te verhuizen?