Ze mogen niet eisen dat de waarborg cash aan hen overhandigd wordt, maar kan u bewijzen dat ze dat geëist hebben? Lees art. 10 §2 hierboven nog eens en dan zal u zien hoe de vork aan de steel zit met die waarborg. Indien u hen aangetekend de opzegging bezorgt en ze komen aan met de verbrekingsvergoeding, dan vraagt u hen om dat op papier te zetten. Daarna is het ogenblik aangebroken voor een kleine babbel over een paar zaken zoals uw waarborg die u wenst terug te zien, het gebrek aan plaatsbeschrijving en de onmogelijkheid om huurschade te verhalen en het niet conform zijn met de regelgeving van het pand. Als ze weten wat goed is voor iedereen dan stellen ze een document op waarin staat dat de laatste 2 maanden huur betaald worden uit de waarborg, dat er geen verbrekingsvergoeding geëist wordt en dat er geen huurschade is en u vertrekt, klaar.
Ik herhaal: indien de zaak op de spits gedreven wordt gaat niemand er gelukkig van worden.
Doe uzelf een GROOT plezier, download het volgende document en lees het 3 keer rustig van begin tot einde, het zal u veel geld besparen:
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.