Dan zou het contract automatisch moeten zijn overgegaan in een 3-6-9 dus onbepaalde duur en indien vandaag nog steeds niet geregistreerd (check dat bij het registratiekantoor) opzegbaar door uw broer met een zelf gekozen opzegtermijn en zonder schadevergoeding.het was een overeenkomst voor 1 jaar, maar werd stilzwijgend verlengd. is het dan van onbepaalde duur geworden?
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Verhuurder kan nog steeds opzeggen na 3 of 6 jaar, maar moet dan een schadevergoeding betalen. Maar inderdaad, correcter is om te spreken van een contract van 9 jaar.Maar waarom spreekt men steeds over een 3-6-9? Wat heeft die 3 en die 6 voor betekenis? Vroeger kon de verhuurder opzeggen na 3 of 6 jaar maar dat is toch niet meer. Ik kopieer de tekst van de huurfolder en daar staat toch 9 jaar. Dus ook geen onbepaalde duur. Opzegbaar door de eigenaar na 9 jaar. Indien niet opgezegd telkens verlengd met 3 jaar.
Tenzij contractueel verlengd voor 1 jaar, en hij dus nog in het 2e jaar zit.Dan zou het contract automatisch moeten zijn overgegaan in een 3-6-9 dus onbepaalde duur en indien vandaag nog steeds niet geregistreerd (check dat bij het registratiekantoor) opzegbaar door uw broer met een zelf gekozen opzegtermijn en zonder schadevergoeding.het was een overeenkomst voor 1 jaar, maar werd stilzwijgend verlengd. is het dan van onbepaalde duur geworden?
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Over de kwestie of contractueel (d.i. in de oorspronkelijke overeenkomst zonder dat een nieuwe moet opgesteld worden) kan verlengd worden in die huurovereenkomsten voor korte duur bestaat geen eensgezindheid in de rechtspraak, ik zou daar geen uitspraken over durven doen.Tenzij contractueel verlengd voor 1 jaar, en hij dus nog in het 2e jaar zit.
Verhuurder kan ten allen tijde opzeggen mits bepaalde redenen (erin wonen of grote werken uitvoeren, dacht ik).Maar waarom spreekt men steeds over een 3-6-9? Wat heeft die 3 en die 6 voor betekenis? Vroeger kon de verhuurder opzeggen na 3 of 6 jaar maar dat is toch niet meer. Ik kopieer de tekst van de huurfolder en daar staat toch 9 jaar. Dus ook geen onbepaalde duur. Opzegbaar door de eigenaar na 9 jaar. Indien niet opgezegd telkens verlengd met 3 jaar.