hij neemt drugs!!! wat met kindje?

shasha
Topic Starter

hij neemt drugs!!! wat met kindje?

#1 , 19 aug 2008 13:27

hallo

mijn ex vriend en ik hebben samen een zoontje van 1 jaar oud.
hij wilde graag co ouderschap maar we zijn samen overeengekomen dat mijn zoontje nu 1 weekend op twee bij hem is en 1 vaste dag in de week.
nu ben ik erachter gekomen dat mijn ex drugs gebruikt(speed en xtc).hij wilde onze zoon dit weekend meenemen naar de ardennen en ik heb hem dit geweigerd (er staat nog steeds geen vaste regeling op papier en ik vond het te riskant met de hele drugs zaak).uiteindelijk na een lang gesprek had ik besloten om mijn zoontje toch met hem mee te laten gaan mits hij een papier zou tekenen waarin staat dat hij bekend drugs te hebben genomen en dat dit bij een rechter tegen hem gebruikt kan worden omtrent de verblijfsregeling van ons zoontje.
mede hierdoor wil hij ineens niks meer via een advocaat doen en alles onderling.

wat kan ik doen met de bekentenis op papier met handtekening moest hij me toch via de rechter dagen om zen zoon meer te zien

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 19 aug 2008 23:09

Beste Sacha,

Naar mijn aanvoelen is dit werk voor een hulpverlener.

Een hulpverlener die samen met het hele gebroken gezin aan de slag gaat en het belang van jullie schatteboutje zou laten primeren.

Naar mijn aanvoelen ben je in de donkere clusterbommen romdom je zoontje en U aan het strooien met het gedacht dat hij dan wat later veilig kan spelen.

Hulpverleners vind men in vertrouwenscentra, CAW's sociale dienst lokale politie, psycholoog, kinderpsychiater ...

RR

Lex

#3 , 19 aug 2008 23:14

Ik zou mijn kind NOOIT meegeven met een junkie!

Over mijn dood lijk! Jamais!

Reclame

roderidder

#4 , 19 aug 2008 23:16

en wat als er een vonnis is?

RR

Lex

#5 , 19 aug 2008 23:42

en wat als er een vonnis is?
Precies of alle moeders houden zich aan het vonnis als het om bezoekrecht gaat!?

Wie doet nu zoiets, zijn kind meegeven met een junk, en dan nog naar de Ardennen? Dat gaat er bij mij niet in, vonnis of niet!

Als er iets gebeurt met die kleine wat dan? Kijk maar naar die peuter die eind juni werd dood geslagen door de drugsverslaafde vriend van zijn moeder!

RR, éérst hulp zoeken en dan het kind meegeven,maar niet andersom!

Om je geheugen op te frissen RR: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... eden.dhtml
Laatst gewijzigd door Lex op 20 aug 2008 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

roderidder

#6 , 19 aug 2008 23:55

Bezoekrecht >> Lex je weet beter ! immers
nemo censetur lex ignorare

Lex, nu mag je de hele wetboek afzoeken maar dit woord is uit de wetboeken gehaald en dat had een reden!

Nog dit: Die hoge woorden van over mijn lijk dat ik de kleine meegeef aan een moordenaar werden omgekeerd door de rechter ...
1 x per week (of was het om de 2 weken een woensdagnamiddag?) naar de vader en mama kon de woensdagen 150 km heen en 150 km terug met de kinderen.

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 20 aug 2008 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.

roderidder

#7 , 20 aug 2008 00:06

... en dan nog naar de Ardennen? Dat gaat er bij mij niet in, vonnis of niet!
Ja die visie gaat er bij mij ook moeilijk in

RR

Lex

#8 , 20 aug 2008 11:41

Ja die visie gaat er bij mij ook moeilijk in

RR
Fide, sed qui vide! (Vertrouw, maar let op wie)

Lex

#9 , 20 aug 2008 12:22

Nog dit: Die hoge woorden van over mijn lijk dat ik de kleine meegeef aan een moordenaar werden omgekeerd door de rechter...
Grote woorden ja maar ik meen ze wel, NIETS gaat boven mijn kinderen!

Wat ik wou zeggen is dat wie zijn kind meegeeft met een junkie of een zatlap zelf onverantwoordelijk is! Je kan hopen dat er niets ernstigs gaat
gebeuren maar mocht dat toch zo zijn, dan is de ouder die zijn kind meegaf minstens even verantwoordelijk.

Een junk beseft zelf niet waar hij mee bezig is en die moet dan op een baby van 1 jaar passen! Dit is te zot om los te laten lopen.

shasha, als moeder moet je beseffen dat een kind krijgen het mooiste kado is die een vrouw kan krijgen! ZORG er dan ook met hart en ziel voor!

Geef je zoontje niet meer mee zolang hij niet van die rommel af is!

roderidder

#10 , 20 aug 2008 12:25

Nemo censetur lex ignorare >> Eenieder wordt geacht de wet te kennen

en om welke reden zou ons/mijn vertrouwen dat dan gebouwd moeten zijn?

Als men alle kinderen uit huis moet rukken omdat er (zelfs hard)drugs in huis zijn dan zijn zowat ale kinderen ouderloos

ps: alcohol is een harddrug

RR

roderidder

#11 , 20 aug 2008 12:33

blijkbaar was je aan het gevraagde antwoord al bezig

cfr >> niets gaat boven mij eigen kinderen

kan wel zijn maar zo kan de andere ouder ook gaan redeneren en dan loopt het gegarandeerd af.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen acohol en tegen drugs beide zijn echte doders en verwoesten mensenlevens dat het niet meer schoon is om te zien en heb als eerste reactie eenzelfde reactie als Lex maar de ervaring leert dat het beste voor het kind is als beide ouders er samen uit komen hoe men de zaken best regelt.

ultimatums stellen waarbij het kind als middel wordt ingezet en achterhouden loopt zelden van een leien dakje en behaald zelden de beoogde of gewenste doelen.

RR

roderidder

#12 , 20 aug 2008 12:49

shasha, als moeder moet je beseffen dat een kind krijgen het mooiste kado is die een vrouw kan krijgen! ZORG er dan ook met hart en ziel voor!
dat is niet anders bij een vader

Wat ouders moeten doen als ze het beste voor het kind willen is er samen voor zorgen dat ze overeenkomen

Wat Lex hier aan het realiseren is, heeft meer te maken met 1 kant op te stoken dan een oplossing aan te brengen voor de emoties waar de ouders mee te kampen hebben.

Zelf zal ik een voorbeeld geven dat misschien helemaal uit het verband wordt gerukt maar wel duidelijk is.

Stel dat de vader opgestookt wordt en zoonlief daadwerkelijk ook niet meer mee geeft met de moeder omdat de nieuwe (stel gehuurde) woonst van moeder en kind niet goed genoeg is om een kind van 1 jaar in groot te brengen en de kleine niet meer mee te geven totdat de moeder voor een wel geschikte gezorgd heeft

Nogmaals stap naar een hulpverlener die SAMEN MET DE TWEE OUDERS aan de slag gaat om een oplossing te vinden waar beide ouders zich in kunnen berusten

RR

Lex

#13 , 20 aug 2008 13:24

Als men alle kinderen uit huis moet rukken omdat er (zelfs hard)drugs in huis zijn dan zijn zowat ale kinderen ouderloos.
Het gaat me niet zozeer om het gebruik van alcohol/drugs maar wel op de manier waarop. Ik durf ook al eens een glas teveel drinken en tegen een jointje ga ik ook niet snel nee zeggen, maar dat doe ik dan als de kinderen voor een paar dagen bij oma/opa zijn.

Wat me hier vooral stoort is dat die ex-vriend zomaar eventjes een baby naar de andere kant van België meeneemt. Daar is dus geen enkele controle op, beinvloed door druggebruik kan er van alles gebeuren.

Wie kinderen wil moet zich daar ook maar naar gedragen en zijn verantwoordelijkheid nemen.
Diegene die liever drugs gebruikt dan voor zijn te kind zorgen is de naam vader/moeder niet waard.

Je kind onnodig in gevaar brengen om de andere maar te plezieren is geen goed idee! Zou jij je kind naar een onthaalmoeder brengen waarvan je weet dat ze drugsverslaafde is? Ik in iedergeval niet!

Lex

#14 , 20 aug 2008 13:28

dat is niet anders bij een vader

Wat ouders moeten doen als ze het beste voor het kind willen is er samen voor zorgen dat ze overeenkomen

Wat Lex hier aan het realiseren is, heeft meer te maken met 1 kant op te stoken dan een oplossing aan te brengen voor de emoties waar de ouders mee te kampen hebben.

Zelf zal ik een voorbeeld geven dat misschien helemaal uit het verband wordt gerukt maar wel duidelijk is.

Stel dat de vader opgestookt wordt en zoonlief daadwerkelijk ook niet meer mee geeft met de moeder omdat de nieuwe (stel gehuurde) woonst van moeder en kind niet goed genoeg is om een kind van 1 jaar in groot te brengen en de kleine niet meer mee te geven totdat de moeder voor een wel geschikte gezorgd heeft

Nogmaals stap naar een hulpverlener die SAMEN MET DE TWEE OUDERS aan de slag gaat om een oplossing te vinden waar beide ouders zich in kunnen berusten

RR
Daar gaat het hemaal niet om! Het gaat om het onverantwoordelijk gedrag van die ene ouder waar het kind de dupe van zal worden.
En dat kan dus niet! Dat weet je heel goed! Wanneer er een sociaal onderzoek zal komen is de kans heel erg klein dat hij bezoekrecht krijgt.

Ze kunnen altijd ergens, op neutraal terein, afspreken. Ik vraag niet om een omgangs verbod!
Ik zeg alleen dat je een junk niet ALLEEN kan/mag laten met een baby!

roderidder

#15 , 20 aug 2008 22:03

Het gaat me niet zozeer om het gebruik van alcohol/drugs maar wel op de manier waarop.
volledig mee eens

Dat je als ouder weinig/geen/... controle heeft als het kind bij de andere ouder is zal één van de valkuilen/nadelen zijn van uit elkaar te gaan.
Als ouders heb je samen wel een gedeelde verantwoordelijkheid, ook als je uit elkaar gaat. Maar als één ouder de andere ouder het kind als munitie gaat gebruiken om controle over de andere ouder te gaan krijgen dan voorspel ik vechtscheiding

In dit stadium heb ik begrepen dat de zetel nog het dringende item is en dan is vechtscheiden nog te voorkomen. In ieder geval maak ik onderscheid tussen een gevaarssituatie en geen gevaarssituatie. Een grijze zone is er dus niet. In de gevaarssituatie zal de politie (lees de procureur) de bovenhand nemen en de nodige veiligheidsmaatregelen nemen. Is dat niet het geval dan moet men het doen met (hij/zij is (nog) niet schuldig en hebben beide ouders evenveel rechten en plichten ten aanzien van het kind.)

Dat soort van toestanden zou men eens moeten afleren (dus ook de advocaten) dat dit allemaal de revue moet passeren bij de rechter die moet beslissen over ouderlijk gezag en verblijfsregeling.
Op die manier kweek je een mentaliteit dat voor zo een rechter verschijnen dat men een verplicht lijstje bij zich heeft wat men moet aframmelen om het kind meer bij zich te kunnen hebben.

Ga binnen 14 dagen zelf maar eens een voormiddagje rechtbankzitten in zaken waar het draait om gezag en verblijfsregelingen. Hoe kan nu een rechter nu per voormiddag nu zo 14 dossiers of 28 ouders op een voormiddag gaan verzoenen? Dat gaat niet!! Wil men dit structureel aanpakken dan steek je daar een visie achter:

Je stuurt als rechter zulke ruzieende ouders gewoon naar huis met de boodschap. "ik kan dat niet oplossen zowat alles wat ik beslis zal ten nadelen zijn van het kind" zorg eerst dat jullie ruzie bijgelegd wordt en overeenkomt. Daarna vraag je aan de ouders dat ze willen dat de rechter daarover een beslissing moet nement? Indien één van de twee daar dan ja op antwoord dan wordt dat een regeling die dat in de wet voorzien is.

Ieder de helft van de zorg van het kind als één van de twee ouders dat vraagt. Rijzen er problemen dan is het o.a. aan de ouder die problemen ziet of bezorgdheden heeft (zoals hier omschreven) dan moet men dit melden bij politie en dus niet zelf gaan oplossen.

PS: zolang de rechter niet heeft uitgesproken heb je ruimte om zelf je eigen zaken te regelen ! dat is de situatie toen je nog samen door het stapte en ook mogelijkheid had om elkaar voor de rechter te laten oproepen. Veel mensen die scheiden vergeten deze mogelijkheid

RR

Terug naar “Echtscheiding”