Sinds 1 oktober woonde ik samen met een vriendin. Zij kocht het huis en in ruil voor een kleine vergoeding 'huurde' ik een slaapkamer en maakte ik gebruik van de gemeenschappelijke delen.
Er is een soort huurovereenkomst opgesteld die we allebei getekend hebben. Hierin staat ook dat ik 2 maanden opzeg zou moeten betalen. Voor de wet is dat geen officiële huurovereenkomst (niet geregistreerd, en zij geeft dit ook niet aan, aan de belastingen)
Eind november heb ik haar verteld dat ik ging verhuizen (verschillende redenen), en dat ik alles correct wou afhandelen (dus 2 maanden opzeg betalen), maar wsl wel al eerder zou verhuizen.
Ze heeft hier zeer extreem op gereageerd en heeft me de voorbije weken het leven zuur gemaakt ('s nachts roepen en tieren aan mijn deur,...)
Dit weekend ben ik dan in extremis verhuisd. Zij eist haar sleutel terug en meteen nog de huur van januari (december heb ik al betaald, ook al heb ik daar nog maar 1 week gewoond). Ik weiger nu die laatste maand nog te betalen. Kan ze mij hiervoor iets maken? En hoe overhandig ik haar best de sleutel (ze wil geen papier ondertekenen)?