#21 , 08 dec 2015 20:08
Het gaat hier over een voormalig ambtenaar van de dienst Opsporing van MinFin, dewelke ook gerechtelijk officier was.
De strafklacht werd eveneens bij de Rechtbank ingediend. Tot tweemaal toe werd het gerechtelijk onderzoek geseponeerd zonder dat de aangeklaagden werden verhoord
.
De dienst Tucht en Cumul stuurde na de eerste seponering het bericht dat zij helemaal geen onderzoek hebben gevoerd, net omdat het onderzoek werd geseponeerd.
Het tuchtonderzoek kreeg nadien toch een dossiernummer toegewezen, onderzoeksresultaten blijven sindsdien echter achtergehouden.
Mijn gezin wordt sinds 2008 geterroriseerd door deze ambtenaar, waar ik meende dat de combinatie fiscaal ambtenaar/ gerechtelijk officier een uniek voorkomen was, hoor ik recentelijk de minister zeggen het plan te hebben opgevat om van deze combinatie de standaard te maken!
Echt leuk om horen, en wellicht voor elke belastingbetaler.
"Adviseren doe je vanuit een bepaalde vakinhoudelijke deskundigheid. Adviseren is erop gericht T.S. verder te helpen in zijn/haar specifieke situatie. Als je over directe macht en middelen beschikt dan ben je aan het managen"