MinFin

poloman
Topic Starter

Re: MinFin

#16 , 05 dec 2015 14:50

Een klacht komt daar terecht wanneer deze handelt tegen een ambtenaar.
De stilzwijgende regel is dat de ambtenaar vooreerst via de rechtbank moet veroordeeld zijn, alvorens zij ingrijpen.
Daardoor het stilzitten van de Fiscus.

Bij nieuwe aanslagen werd de belastingontvanger er op gewezen over de bevoegdheid te beschikken om de aanslagen te onderzoeken, om aldus de onderzoeksresultaten bij Tucht en Cumul op te vragen.
Telkens opnieuw weigerde de belastingontvanger hierop in te gaan, integendeel zij zal de deurwaarder valse gegevens aanreiken om vervolging in te stellen, met het verhaal in eerste post ten gevolge
"Adviseren doe je vanuit een bepaalde vakinhoudelijke deskundigheid. Adviseren is erop gericht T.S. verder te helpen in zijn/haar specifieke situatie. Als je over directe macht en middelen beschikt dan ben je aan het managen"

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
poloman
Topic Starter

#17 , 05 dec 2015 15:09

Een klacht tegen een ambtenaar wordt eveneens naar deze dienst gestuurd.
De ambtenaar wordt echter pas intern gestraft wanneer hij reeds werd veroordeeld door de Rechtbank.
Dat is het stilzitten van de Fiscus.

De belastingontvanger werd elke aanslag opnieuw gewezen de bevoegdheid te bezitten om de onderzoeksresultaten op te vragen.
Met het verhaal uit post 1 tot gevolg.
"Adviseren doe je vanuit een bepaalde vakinhoudelijke deskundigheid. Adviseren is erop gericht T.S. verder te helpen in zijn/haar specifieke situatie. Als je over directe macht en middelen beschikt dan ben je aan het managen"

Xenophon

#18 , 05 dec 2015 15:20

Wat u zegt klopt niet helemaal: de tuchtprocedure wordt opgeschort indien er een strafonderzoek loopt (behoudens ordemaatregelen die kunnen worden getroffen).

Indien het gerechtelijk onderzoek stopt en strafrechtelijk geseponeerd werd (of bij veroordeling uiteraard) dan gaat de tuchtprocedure gewoon verder. Er kan immers een tuchtrechtelijke inbreuk bestaan zonder dat strafbare feiten werden gepleegd of bewezen. Blijkbaar is dit tuchtonderzoek op niets uitgedraaid; de administratie moet u echter daarvan niet op de hoogte stellen, wat niet wegneemt dat indien er zaken naar boven komen die een invloed hebben op de belastingheffing, er maatregelen kunnen en zullen worden getroffen om fouten of inbreuken recht te zetten.

Blijft de vraag: waarom bent u niet naar de (fiscale) rechtbank getrokken?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

LeenW

#19 , 05 dec 2015 15:35

Maar is het de schuld van de ontvanger of van de deurwaarder?

Fortuin

#20 , 05 dec 2015 20:02

Met het indienen van een klacht tegen een ambtenaar zal u alvast geen punten scoren bij zijn collega's.

Uiteindelijk zijn het ook maar mensen die hun job doen, en tenzij je met figuren zit zoals het hoofd van de BBI in Gent, zou ik er persoonlijk de tijd niet insteken. Meestal geraak je er wel uit. Soms is een goede collega/overste exact wat je nodig hebt. Deze kunnen gemakkelijker eens goed op tafel kloppen wanneer een collega het te bont maakt. Dat is goodwill die je verliest wanneer je begint met indienen van klachten, etc.

poloman
Topic Starter

#21 , 08 dec 2015 20:08

Het gaat hier over een voormalig ambtenaar van de dienst Opsporing van MinFin, dewelke ook gerechtelijk officier was.
De strafklacht werd eveneens bij de Rechtbank ingediend. Tot tweemaal toe werd het gerechtelijk onderzoek geseponeerd zonder dat de aangeklaagden werden verhoord
.
De dienst Tucht en Cumul stuurde na de eerste seponering het bericht dat zij helemaal geen onderzoek hebben gevoerd, net omdat het onderzoek werd geseponeerd.
Het tuchtonderzoek kreeg nadien toch een dossiernummer toegewezen, onderzoeksresultaten blijven sindsdien echter achtergehouden.

Mijn gezin wordt sinds 2008 geterroriseerd door deze ambtenaar, waar ik meende dat de combinatie fiscaal ambtenaar/ gerechtelijk officier een uniek voorkomen was, hoor ik recentelijk de minister zeggen het plan te hebben opgevat om van deze combinatie de standaard te maken!
Echt leuk om horen, en wellicht voor elke belastingbetaler.

Xenophon

#22 , 08 dec 2015 20:50

Waarom bent u niet naar de beslagrechter getrokken?
Waarom niet naar de rechtbank toen inzake uw bezwaar niet tijdig een beslissing werd getroffen?

Ik krijg bij het lezen van deze post de oncomfortabele indruk dat u familie bent van een zekere JohanD, trouwe lezers en fans van fiscale soaps op dit forum welbekend...
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#23 , 08 dec 2015 22:45

Politie hoeft er niet bij te zijn. Zijn enkel bij de deurwaarder om de sterke arm te verlenen indien er problemen ontstaan.
In nogal wat FOD's heeft men nu ook officieren van gerechtelijke politie met beperkte bevoegdheid reden anders moet men steeds beroep doen op een politieofficier al was het maar om een identiteitskaart te controleren bij wijze van spreken.

Daarom staat er in tal van wetgevingen behoudens de officieren ( en agenten) van gerechtelijke politie zijn ook bevoegd de enz enz

poloman
Topic Starter

#24 , 09 dec 2015 13:03

De wagen was op slot toen hij werd gesleept.
De deurwaarder rekent de kosten van een slotenmaker aan.
De wet legt de deurwaarder op, om een politieagent te laten getuigen bij opbreken van een wagen.
De deurwaarder weigert een inventaris af te leveren van de wageninhoud.
Hij beweert heden dat de wageninhoud enkel bestond uit 'rommel'.

De deurwaarder rekent eveneens kosten aan van onderzoek.
Rekenend op de deontologische plicht van deze deurwaarders mocht enige eerlijkheid verwacht worden.
Deze eerlijkheid werd door de deurwaarder vertaald als: "indien u bewijst dat u klacht met burgerlijke partij stelling indiende tegen de belastingontvanger, zal deze mogelijk van gedacht veranderen...."
De klacht met burgerlijke partij stelling werd ingediend, sindsdien weerhoudt de PdK elk onderzoek.
Terwijl de bewijzen hem wel degelijk gekend zijn.

De Kamer der Deurwaarders weigert de deurwaarder te onderwerpen aan een tucht onderzoek.
Volgens haar zou het een zaak betreffen voor Parket en Rechtbank.
En zo wordt je van het kaske vaan de muur gestuurd, en weer terug...

Xenophon

#25 , 09 dec 2015 13:34

LeenW en ikzelf hebben nog steeds geen antwoord gekregen op onze vragen over het fiscaal geschil, Poloman. Dat is de basis van alles.

Wat ik vermoed is dat u alleszins niet de juiste procedure heeft gevolgd en daarom de ontvanger zijn/haar deurwaarder op pad zond. Een verkoop van een roerend goed (wagen) komt niet ineens: u wist dat de deurwaarder ging langskomen, u wist wanneer de wagen werd opgehaald en de datum van verkoop moet ook in het pv gestaan hebben. U had bij de beslagrechter kunnen langsgaan tegen het optreden van de deurwaarder. U had nog bij de deurwaarder zelf kunnen langsgaan.

Kortom: uw verhaal rammelt.

poloman
Topic Starter

#26 , 14 dec 2015 13:41

Andermaal, de ontvanger stuurde haar deurwaarder op pad met twee aanslagen, beide foutief.
Zowel de ontvanger als de deurwaarder werden hierop aangeschreven, kregen tevens de correcte gegevens toegestuurd.
De ontvanger wenste hierop in discussie te gaan, inzake haar bevoegdheid tot onderzoek in deze aanslagen.
De deurwaarder wenste daar nog een schepje bovenop te doen.
Geheel deze oplichting werd aangeklaagd bij de FOD EcoFin te Antwerpen in het kader van een gerechtelijk onderzoek.
Een onderzoek dat vervolgens werd geseponeerd door de PdK, ondanks l
er naar deze oplichting GEEN enkel onderzoek werd gevoerd.
Wat IK had kunnen doen vertaalde de ontvanger vervolgens als: "je dient je eigen fiscaal dossier te verdedigen", waar ik
ervan uit ga dat zeker een belastingontvanger de maatschappelijke plicht heeft om correct te zijn.

Wat daaraan zou rammelen is me geenszins duidelijk.

mava105
Juridisch actief: Nee

#27 , 14 dec 2015 15:49

Blijkbaar zijn het hier allemaal oplichters en bedriegers: zowel deurwaarders als abtenaren van financiën, procureurs des Konings, advocaten, enz..... Alleen jij bent blijkbaar totaal onschuldig en geen geld verschuldigd aan wie ook. :mrgreen:

roharro

#28 , 14 dec 2015 16:06

Wat daaraan zou rammelen is me geenszins duidelijk.

Het antwoord is eenvoudig en kort: alles rammelt aan uw uiteenzetting.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

poloman
Topic Starter

#29 , 15 dec 2015 21:06

Het geschil bestond in oorsprong uit een zwart-geld zwendel die door de directeur opsporing organiseerde, dat vormt zonder meer de basis.
Het tuchtonderzoek werd blijkbaar afgesloten wanneer MinFin de directeur opsporing in vervroegd pensioen liet vertrekken.
Onder het voorwendsel van voorrecht op rechtsmacht werden mijn klachten, de gerechtelijk onderzoeken, en een burgerlijke partijstelling zeven jaren achtergehouden voor de diverse rechters.
Mocht ik wie dan ook nog geld verschuldigd zijn, mag deze me hierop gerust aanspreken.

roharro

#30 , 15 dec 2015 21:16

Het geschil bestond in oorsprong uit een zwart-geld zwendel die door de directeur opsporing organiseerde, dat vormt zonder meer de basis.
Het tuchtonderzoek werd blijkbaar afgesloten wanneer MinFin de directeur opsporing in vervroegd pensioen liet vertrekken.
Onder het voorwendsel van voorrecht op rechtsmacht werden mijn klachten, de gerechtelijk onderzoeken, en een burgerlijke partijstelling zeven jaren achtergehouden voor de diverse rechters.
Mocht ik wie dan ook nog geld verschuldigd zijn, mag deze me hierop gerust aanspreken.
Tja, wat kan men daar nu wel op antwoorden....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Andere”