Neeneenee. Er is de wetgeving van de beschermde gezinswoning en dat is AL wat telt.Ja ok maar zie nergens dat jullie het tegendeel bewijzen met de betreffende wetgeving. Zolang geen van beiden iets ondernomen hebben, hebben ze beiden het recht de woning te betreden.
Maar zolang we niet weten wat hun feitelijke relatie was, gehuwd of wettelijk of feitelijk samenwonend is het moeilijk raad te geven daar de wet nogal verschilt.
Dit staat niet in het tropic van TS, er kan altijd partnergeweld zijn.Niemand heeft haar daartoe gedwongen.
Klopt niet.Niet gehuwden hebben geen gezamenlijke eigendommen
Vriendin van topic starter is er al lang niet meer gedomicilieerd. Heeft op eigen initiatief haar domicilie laten verzetten naar een andere woning. Wat denk je nu zelf dat een rechter gaat zeggen als zij op eigen houtje die woning binnendringt? Die gaat dat normaal vinden? Don't think so...Toch eigenaardig dat er niemand is die dan ook de nodige wetgeving ernaast legt. Hoofthuurder en er is geen enkel verbod, wie gaat haar de toegang ontzeggen.
Op grond van welke wetgeving?Vriendin van topic starter is er al lang niet meer gedomicilieerd. Heeft op eigen initiatief haar domicilie laten verzetten naar een andere woning. Wat denk je nu zelf dat een rechter gaat zeggen als zij op eigen houtje die woning binnendringt? Die gaat dat normaal vinden? Don't think so...Toch eigenaardig dat er niemand is die dan ook de nodige wetgeving ernaast legt. Hoofthuurder en er is geen enkel verbod, wie gaat haar de toegang ontzeggen.
Wat heeft art 15 van de grondwet hier mee te maken.Grondwet Art. 15:
De woning is onschendbaar; geen huiszoeking kan plaatshebben dan in de gevallen die de wet bepaalt en in de vorm die zij voorschrijft.
Ik ben geen jurist, maar de term "huisvredebreuk" is misschien een begin?Op grond van welke wetgeving?
Ik weet dat je al verschillende keren naar de specifieke wetgeving gevraagd hebt. Maar ik denk niet dat er een specifieke wetgeving is hieromtrent. Lijkt mij gewoon gezond verstand.Wat heeft art 15 van de grondwet hier mee te maken.Grondwet Art. 15:
De woning is onschendbaar; geen huiszoeking kan plaatshebben dan in de gevallen die de wet bepaalt en in de vorm die zij voorschrijft.