#21 , 18 dec 2015 14:28
Nu ben ik (zelf verhuurder zijnde) akkoord dat een gebrek niet binnen het uur kan opgelost zijn, dat is niet realistisch, probeer maar eens een zelfstandige te vinden binnen een paar uur. Echter, het in bijna alle contracten terug te vinden zinnetje 'de huurder zal de verhuurder onmiddellijk op de hoogte stellen van gebreken en schade waarvan de herstelling ten laste van de verhuurder is' heeft als corollarium m.i. wél dat de verhuurder ook effectief bereikbaar dient te zijn, hoe hij dat organiseert is zijn probleem. Ik kan me zelf geen situatie inbeelden dat ik 24 uur mijn gsm niet opneem of mijn mail niet nakijk. Uiteraard, de huurder moet kunnen aantonen voldoende ernstige pogingen te hebben gedaan. Eén keer telefoneren en daarna zelf snel een bestelling plaatsen kan niet.
Hoe snel eea moet hersteld zijn is een andere kwestie als de verhuurder niet stilgezeten heeft kan men hem daar niet veel verwijten.
Ware ik in dit geval de verhuurder dan zou ik alleszins de 'normale' kostprijs terugbetalen, op voorwaarde dat men kon aantonen mij meermaals te hebben pogen contacteren.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.