Kosten interventie vr boiler

sloeberken

Re: Kosten interventie vr boiler

#16 , 18 dec 2015 13:44

Is oproep op telefoon geen bewijs? Oorzaak is dat er vanalles versleten was in de boiler. Ze komen nieuwe boiler plaatsen. We hadden geen verwarming en geen warm water en zitten hier met jong kindje.is dat dan geen noodsituatie?
Verhuurder is niet verplicht 7/7 van wacht te zijn.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 18 dec 2015 13:45

Is het onverstandig van mij als ik het bedrag aftrek van de maand huur en kijk of verhuurder er iets van zegt?
Hij kan u in gebreke stellen voor achterstal huur.

sloeberken

#18 , 18 dec 2015 13:47

Van zondag tot nu geen warm water en geen verwarming.
Heb je u verhuurder al gemeld met een AS dat deze defect is, zodat je tenminste over een degelijk bewijs beschikt.

Reclame

sloeberken

#19 , 18 dec 2015 13:49

Tracht dit zoveel mogelijk in wederzijds overleg te regelen, en respect voor elkaar dat gaat gewoonlijk het snelst.

Meeboo

#20 , 18 dec 2015 14:12

Deze rekening kan volledig betwist worden door de verhuurder en volledig ten uwe laste gelegd worden.

U had de verhuurder moeten contacteren. indien deze niet reageert aangetekend. De temperaturen zijn gunstig gezind, dus bevriezen zal je niet doen.

Boiler is eigendom van verhuurder, dus het is aan hem een firma te kiezen die de herstelling uitvoert.

Omdat u zelfstandig gehandeld hebt zal u dus ook moeten opdraaien voor de herstelling.

hopelijk is uw huisbaas een toegeefelijk man/vrouw.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#21 , 18 dec 2015 14:28

Nu ben ik (zelf verhuurder zijnde) akkoord dat een gebrek niet binnen het uur kan opgelost zijn, dat is niet realistisch, probeer maar eens een zelfstandige te vinden binnen een paar uur. Echter, het in bijna alle contracten terug te vinden zinnetje 'de huurder zal de verhuurder onmiddellijk op de hoogte stellen van gebreken en schade waarvan de herstelling ten laste van de verhuurder is' heeft als corollarium m.i. wél dat de verhuurder ook effectief bereikbaar dient te zijn, hoe hij dat organiseert is zijn probleem. Ik kan me zelf geen situatie inbeelden dat ik 24 uur mijn gsm niet opneem of mijn mail niet nakijk. Uiteraard, de huurder moet kunnen aantonen voldoende ernstige pogingen te hebben gedaan. Eén keer telefoneren en daarna zelf snel een bestelling plaatsen kan niet.

Hoe snel eea moet hersteld zijn is een andere kwestie als de verhuurder niet stilgezeten heeft kan men hem daar niet veel verwijten.

Ware ik in dit geval de verhuurder dan zou ik alleszins de 'normale' kostprijs terugbetalen, op voorwaarde dat men kon aantonen mij meermaals te hebben pogen contacteren.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Meeboo

#22 , 18 dec 2015 14:31

bewijs dat maar eens als huurder.

zonder dat er "contact" geweest is is er geen registratie van oproepen.

hoeveel keer heeft de huurder getracht de verhuurder te bereiken?

het is niet omdat de verhuurder een dag niet opneemt dat huurder het heft in eigen handen mag nemen.

Terug naar “Huren”