#9 , 29 dec 2015 19:01
Er wordt niet verwacht dat u elk klein kassaticketje bijhoudt, wel dat u de kosten op een realistische wijze begroot en daar een overzicht van presenteert dat niet kennelijk excessief is. Tel dan uw kindergeld, eigen bijdrage en de bijdrage betaald door uw ex op en zie waar u raakt. Indien u een verhoging vraagt dient dat ergens op gebaseerd te zijn dus: wat is veranderd: is uw kind duurder geworden, is het totale onderhoudsgeld toereikend maar wenst u dat het door uw ex betaalde deel verhoogd wordt omdat die verhoudingsgewijs meer verdient vs u dan toen het vonnis werd uitgesproken.....?
Er kunnen goede argumenten zijn maar het gegeven dat uw ex samenwoont is er geen, rechters zien daar (soms terecht) de natrappende ex opdoemen. Ik zeg niet dat dit bij u het geval is maar u zou geen euro willen betalen voor elke keer dat ex-echtgenoten een onvolledige of totaal afwezige betaling van onderhoudsgeld door de vingers zien en niet reageren...totdat ze te weten komen dat de ex samenwoont, zeker indien hij/zij samenwoont met iemand die een kind heeft of verwacht...dan staat men in vele gevallen een half uur later met rokende banden en een expeditie van het vonnis in de hand bij de deurwaarder.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.