#20 , 31 dec 2015 19:00
Nu vind ik eerlijk gezegd wel dat er geen probleem is om iemand aan te geven indien die belastingen ontduikt of sociale fraude pleegt. Ik betaal ook belastingen, en een deel van de reden waarom die zo hoog zijn is dat er veel zulke 'freeriders' tussenlopen*. Alleen: dan moet je ook maar je naam onder zo'n klacht durven zetten en er tegen kunnen indien ze daarna komen zeuren. Laster en eerroof zal het niet zijn indien je het correct formuleert en niet te kwader trouw bent.
*Enkele maanden terug nog een woning verhuurd. Prijsklasse ongeveer 800 EUR/maand. Zonder overdrijven: de helft van de kandidaten kreeg één of andere uitkering. Als ik dan een opmerking maakte over het feit dat die uitkering me onvoldoende leek om de huur te kunnen betalen en normaal van te kunnen leven volgde meestal de verklaring 'ja maar mijn vriend/vriendin gaat meebetalen en we gaan samenwonen hier, alleen: officieel zal de andere hier niet gedomicilieerd staan'. Hun partner kwam ook gewoon mee kijken en wilde wel meetekenen voor de betaling van de huur. Enfin, allemaal afgepoeierd en uiteindelijk verhuurd aan jonge tweeverdieners.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.