Goeiedag,
Een kennis van me is in een soort 'vechtscheiding' haar ex voor een half jaar.
Hierdoor is er email verkeer met advocaten en dergelijke, betreffende het kind ook, vaak prive informatie.
Nu zag zij dat plots haar oude facebook account terug actief was en heeft ze me ingeschakeld om dat te onderzoeken.
Ik kom hierbij tot 3 constataties:
- Haar ex heeft haar enkele maanden geleden nog een mail gestuurd, hieruit kon ik zijn IP adres afleiden
- Ditzelfde IP adres is gebruikt om haar facebook terug te activeren en meermaals in te loggen (terug te vinden in facebook security logs)
- Ditzelfde IP adres is gebruikt om vrijwel dagelijks (tot nu!) in haar emails in te loggen (terug te vinden is outlook.com security logs)
Ik vermoed dat het gaat om een oude 'cookie' die geactiveerd stond op een pc op die locatie, waardoor er automatisch ingelogd kon worden.
Een andere mogelijkheid is dat ooit het wachtwoord ontfutseld is.
Hierdoor is op bijna dagelijkse wijze, soms tot 5x per dag, in haar emails geneusd die dateren tot 10 jaar terug.
Ook bevatten die emails het verkeer met haar advocaat, familie en dergelijke. Vele zaken die prive zijn.
Al deze logbestanden (bewijzen?) zijn bewaard en beschikbaar.
Het wachtwoord is nu aangepast.
Is dit iets waar je mee naar de politie kan stappen of wat in de rechtbank enige waarde heeft?
Zij voelt zich ook geintimideerd wegens aanhoudelijke sms berichten, waarin de ex ook duidelijk maakt dat hij weet wanneer zij thuis is, ondanks zij in een doodlopende straat woont. Is er een mogelijkheid hier een officiele melding van te laten maken voor het geval er iets zou gebeuren?
Welke procedure het best volgen? Of onbegonnen werk?
Of omgekeerd: kan hij haar emails misbruiken tegen haar in een rechtzaak (over de omgangsregeling enz)?
Mvg