Ik heb een vraag ivm het eventueel te laten ontbinden van een huurcontract.
Ik schets even kort de situatie:
Ik ben 01/01/14 een appartement beginnen huren. Bij het overdragen van de sleutels en opnemen van meterstanden van de vorige huurder. Sprak de verhuurder over het feit dat de vorige huurder nog een keuring voor de gasboiler moest laten doen. Hij kon dit zelf organiseren ofwel wou de verhuurder dit zelf regelen mits afgesproken prijs betaald werd. De toenmalige huurder heeft toen voor de optie gekozen dat de verhuurder dit regelde mits betalen (afhouden van de waarborg). Vanaf die dag was ik de huurder van het appartement en ik heb nooit niemand de gasboiler weten komen keuren nog heb ik een attest gezien dat de boiler gekeurd was. Toen ik hier achter vroeg wanneer dit ging plaatsvinden een paar maand later, werd me verteld dat dit geregeld ging worden. Het contract van korte duur liep af een jaar later (31/08/2015) en dit hebben we nogmaals voor korte duur verlengt voor een jaar dus nu nog tot 31/08/2016. Ondertussen heb ik nog geen attest gezien, nog iemand de boiler weten keuren.
Kan het niet kunnen voorleggen van een keuringsattest door de verhuurder bij intrede in het appartement een reden zijn om het huurcontract vervroegd te laten ontbinden? (Een contract van korte duur kan bij wet niet opgezegd worden behalve met onderlinge toestemming.)
Alvast bedankt,
Vincent