#12 , 17 jan 2016 20:47
Het centrale probleem -en dat tracht ik reeds de hele tijd uit te leggen- is dat u 2 zaken wil die elkaar uitsluiten: hem dwingen een contract voor te leggen dat u beiden bindt tot eind augustus én eind februari kunnen vertrekken, vermoedelijk zonder dat het u extra geld kost. En dat gaat niet, u moet kiezen wat u wil en in functie daarvan handelen.
Bel hem gewoon, zeg dat u blijft tot eind februari en de normale huur betaalt en daarmee gedaan, stel daarna een document op voor minnelijke vervroegde beëindiging zonder vergoeding (zorg wel dat u iets op papier heeft) en verhuis eind februari, klaar. Is hij niet akkoord: zeg hem dat er dan een rechtszaak komt, wijs hem op de wettelijke bepalingen en de kosten die hij ongetwijfeld zal oplopen. Maak alles niet zo gecompliceerd, het is geen wedstrijd en - na er in mijn jonge jaren zelf een paar verzameld te hebben- een mooie pyrrusoverwinning voor het grote principe is niet al de moeite waard.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.