U zendt haar een aangetekende brief met de vermelding dat volgens het vonnis de staten voor buitengewone kosten uiterlijk voor bepaalde data dienen te worden bezorgd, vergezeld van de stukken die de interventie van het ziekenfonds en de verzekering weergeven. U meldt dat dit niet gebeurde en u bijgevolg niet kan overgaan tot betaling van de reeds vervallen sommen (of geeft haar een laatste periode van 14 dagen om het nodige te doen). Daarna zal de ex -normaliter- niet meer makkelijk gedwongen kunnen laten uitvoeren op basis van het vonnis maar dat garandeert niet dat indien de zaak voor de rechtbank komt de rechter gewoon zal oordelen dat de schulden vervallen zijn.
Indien ze toch een deurwaarder vindt die bij u komt aankloppen (die zijn hier niet zo happig op) dan dient u in eerste instantie naar de beslagrechter te trekken. Ik zou een aangetekende brief zenden en haar nog 2 weken geven, daarna koudweg weigeren voor hetgeen reeds vervallen is.
Ik heb haar de aangetekende (ar) zending gestuurd en in gewone post en heb haar 14 dagen tijd gegeven om mij de nodige info te bezorgen
heb haar ook gezegd dat ik niet tot betaling kan overgaan zolang ik dit niet heb verkregen,en de kosten van aangetekende zending verreken ik haar ook.
nu is haar antwoord hierop:ze wijst me erop dat de verjaringstermijn geen 14 dagen is zoals ik haar gesteld heb maar 5 jaar,en dat mijn eis niet rechtsgeldig is (die 14 dagen tijd om de bewijsstukken te leveren)
op mijn eis om de aangetekende zending terug te betalen aan mij wil ze niet ingaan omdat ze zegt dat het niet rechtsgeldig is?
ook heb ik reeds mails gekregen van instantie's dat ze meeste rekeningen zelf tot op heden nog niet betaald heeft! en er nalatigheidsintresten bijkomen.moet ik deze intresten dan ook meebetalen?
weet u raad? alvast bedankt