Ik heb in september een zaak overgenomen (schoonheidszorgen), ik heb die dame cash betaald, ik kan dit aantonen via sms dat ze 15000€ vroeg, en dit bedrag heb ik toen van mijn rekening gehaald die dag dat we het onderverhuringscontract en de inboedel overname materiaal beschreven.
Nu begint het, de eigenaar van het pand wil die onderverhuring niet, daar het hoofdhuurcontract dit verbied.
De huurster wordt eruit gezet, en ik sta daar dan, ik zou mogen verder huren, maar die man is toch maar een louch type, ik zit er nu al mee in de clinch. Vraagt meer huur enz...
De hoofdhuurster houd mij niet op de hoogte, ik ben dan maar vertrokken met mijn hebben en houden, en de sleutels netjes aangetekend opgestuurd .
Ik heb deze "zaak" maar een 3 maanden kunnen proberen opbouwen, maar wel een fameuze overname voor lucht betaald!!!
Zou ik deze kunnen terugeisen?
De hoofdhuurster wist dat onderverhuring niet mocht en toch laat ze een fictieve zaak over. Het is zelfs geen handelshuurcontract, maar van een woonhuis!
Weet iemand raad aub? Ik wil graag een zaakje uitbaten, maar dan heb ik mijn centjes terug nodig!...