woonhaven

sloeberken

Re: woonhaven

#46 , 20 jan 2016 19:40

niet naar het kabinet.
Hebt u daar ervaring mee, ik wel. Blijkbaar kunnen hier weinige andere hun mening respecteren, alleen hun mening is het juiste.
De wet staat niet toe, dat mensen in dit geval mogen op straat gezet worden.
Hier zal de gemeenten en OCMW moeten voor zorgen, maar die wachten het laatste ogenblik af, om alzo te zorgen om uzelf in te zetten.
Verspil u energie niet aan Woonhaven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#47 , 20 jan 2016 20:03

[Verspil u energie niet aan Woonhaven.
Het is weggesmeten geld

Franciscus

#48 , 20 jan 2016 22:13

Woonhaven heeft effectief maar een beperkte mogelijkheid om grote gezinnen te huisvesten.
Dienst vreemdelingenzaken heeft inderdaad wegens allerlei redenen tijd nodig voor inschrijving van vreemdelingen.
Transitwoningen zin wat het woord zegt transit ...

Hier al eens geprobeerd.
http://www.svka.be/

Reclame

Xenophon

#49 , 20 jan 2016 22:45

niet naar het kabinet.
Hebt u daar ervaring mee, ik wel. Blijkbaar kunnen hier weinige andere hun mening respecteren, alleen hun mening is het juiste.
De wet staat niet toe, dat mensen in dit geval mogen op straat gezet worden.
Hier zal de gemeenten en OCMW moeten voor zorgen, maar die wachten het laatste ogenblik af, om alzo te zorgen om uzelf in te zetten.
Verspil u energie niet aan Woonhaven.
Ik respecteer uw mening en uw adviezen hier en heb niet de wijsheid in pacht maar ik weet toevallig -uitzonderingen daargelaten- wat er met zulke mails naar kabinetten aangevangen wordt. Als je veel geluk hebt worden die dan geforward naar de juiste dienst bij de administratie. Als we over desperate maatregelen praten kan ik TS 1 zaak aanbevelen: schrijf een brief naar de koning. Geen grap, het paleis heeft een dienst (kabinet van de koning) die dergelijke verzoeken opvolgt, zij zenden dan door naar het kabinet van de bevoegde minister en die naar zijn administratie. Het verschil: kabinet van de koning volgt die dossiers op en vraagt feedback over de status; de administratie moet reageren en de zaak onderzoeken want anders stoppen de vragen niet. Althans bij de federale administratie, hoe het zit met de gewesten en lokale overheden weet ik niet (en bij de Antwerpse bewindvoerders zal het paleis misschien wat minder weerklank hebben).
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken

#50 , 20 jan 2016 23:47

Xenophon zou dit die mensen ook aanraden om een brief naar de koning te schrijven, moet zelfs niet gefrankeerd worden.
Maar heb al veel ervaring met het kabinet van vlaamsminister van wonen, geen mails maar brieven sturen, en desnoods telefoneren.
Heb daarmee al enkele mensen in dergelijke situaties mee geholpen.
Wat me vooral stoort is dat we de kwaliteit van dit forum naar omlaag aan halen zijn, heb al van enkele tropic starters een pb gekregen waar ze het aankaarten.
Het word hier meer een praatcafe dan een juridisch forum, de laatste 14 dagen heeft de moderator, al op enkel tropic een slotje moeten plaatsen.
Het zijn hier allemaal geen hogeschool afgestudeerden die raad vragen, en hun punt verkeerd plaatsen. Dat wil toch niet zeggen dat daar minachtend op gereageerd moet worden.
Ik veronderstel dat zij die antwoorden, er geen enkele echte jurist tussen zit, we geven onze ervaring en kennis door.
En dat er eens iets fout geplaats word, daar ben ik zeker bewust van, maar weerleg dit op een deftige manier.

Franciscus

#51 , 21 jan 2016 00:23

Dit ook eens lezen
http://www.antwerpen.be/docs/Stad/Bedri ... r_2010.pdf

Het aantal appartementen in Antwerpen voor een gezin van 6 personen is zeer beperkt via van organisaties zoals Woonhaven.

KJ86

#52 , 21 jan 2016 11:15

TS kan toch perfect de verschillende adviezen simultaan uitvoeren.

1) Zoeken op de privémarkt, de voorwaarden van huursubsidie respecteren, zodat die aangevraagd kan worden bij het aangaan van een contract
2) Brief sturen naar het kabinet van mevrouw Homans
3) Brief sturen naar de koning

Procederen tegen een huisvestingsmaatschappij zou ik afraden!

Franciscus

#53 , 21 jan 2016 17:20

En wij kennen uiteraard niet het volledige dossier ( onbewoonbaarheid - transitwoning - OCMW - sociale dienst - dienst bevolking - dienst vreemdelingen gemeente - politie) en wat er allemaal gebeurd en gezegd en vooral geschreven is en of wat er misgelopen is.
Hopelijk kan topicstelster beroep doen op een pro deo advocaat

KJ86

#54 , 21 jan 2016 18:07

Mijn advocaat zegt namelijk dat we bewijs moeten hebben en dat alles modeling is gegaan?
@ franciscus
Er is al een advocaat bezig met TS haar dossier!
Zelf zonder die wetenschap is het af te raden om te procederen. De overheid heeft instanties die eventuele fouten opsporen en verhelpen.

http://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-wone ... uurkantoor

louiza
Topic Starter

#55 , 28 jan 2016 23:04

Beste

Ik heb mijn advocaat een paar keer gesproken en begrijp haar echt even niet.
Ze maakt een akkoord met de vrede rechter over mij situatie zonder mij te vragen ,en nu zegt ze me dat zei akkoord heeft gesloten met de tegenpartij ,wat heb ik daar nou aan?
Ik wil gewoon in hoger beroep gaan tegen de vonnis ,want hun hebben mij aan het lijntje gehouden en ga zeker geen risico lopen dat als ik geen appartement vind ik op straat sta strakjes met 4 kinderen.Hun moeten maar iets regelen ,kinderen gaan voor alles of niet?
Als ik nou alleen was bon,maar heb 4 kleintjes onder de leeftijd van 7 jaar.
Dat heb ik haar duidelijk uitgelegd..
Zij ziet geen kans betreft hoger beroep zegt ze.
Ze heeft niet eens aan de vrede rechter verteld dat de begeleidsters mij expres hebben voorgelogen en misleid en nergens in hebben geholpen aan voorrang.
En dan stuurt ze me een mail ,van wil je een briefje ondertekenen (dat ik akkoord ben met de vonnis om eruit gezet te worden?)
En dat ik vrij sta om een ander advocaat te raadplegen.
Ik heb ondertussen de ombutsmensen gevraagd om hulp .
Life is a journey enjoy the ride.

sloeberken

#56 , 28 jan 2016 23:29

Beroep aantekenen tegen dat vonnis, zal de uitdrijving niet uitstellen of opschorten. Je gaat veel geld verliezen en miserie op u hals halen.

Xenophon

#57 , 29 jan 2016 04:39

Ik denk dat eerder al ergens was uitgelegd dat in beroep gaan tegen het vonnis u -zelfs gesteld dat er valabele argumenten zouden zijn- niet veel gaat opbrengen voor wat betreft het fundamentele probleem van huisvesting. Vermoedelijk heeft uw advocate dezelfde analyse gemaakt en is ze tot dezelfde conclusie gekomen.

Het moet me van het hart: uw houding 'Kinderen gaan toch voor op alles' en 'Ze moeten maar een oplossing vinden', daar gaat mijn haar van overeind staan. U hebt gekozen voor 4 kinderen en de verantwoordelijkheid om die onderdak te verschaffen ligt in eerste instantie bij u en uw partner als ouders, eerder dan bij de maatschappij. Verwachten dat instanties u vergezellen en bij elke stap subsidiëren en uw problemen oplossen is makkelijk. Enfin, tot zover de preek.

Zoek zelf naar huisvesting en ga langs bij een CAW. Wacht daar niet mee en verpruts geen tijd met nutteloze beroepsprocedures want die gaan u echt niet helpen hier. Onderzoek ook of (een paar) kinderen eventueel bij familie terecht kunnen of contacteer kind en gezin om een paar kinderen tijdelijk ergens te plaatsen. Het is véél makkelijker om ergens een woning te vinden voor 4 personen dan voor 6. Zoals u zelf zegt: 'kinderen gaan voor op alles'; wel: dus ook op u. Het is uw plicht te doen wat nodig is om te vermijden dat ze dakloos worden (ik kan me trouwens niet inbeelden dat men dat zou laten gebeuren).
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

louiza
Topic Starter

#58 , 29 jan 2016 15:33

Ik denk dat eerder al ergens was uitgelegd dat in beroep gaan tegen het vonnis u -zelfs gesteld dat er valabele argumenten zouden zijn- niet veel gaat opbrengen voor wat betreft het fundamentele probleem van huisvesting. Vermoedelijk heeft uw advocate dezelfde analyse gemaakt en is ze tot dezelfde conclusie gekomen.

Het moet me van het hart: uw houding 'Kinderen gaan toch voor op alles' en 'Ze moeten maar een oplossing vinden', daar gaat mijn haar van overeind staan. U hebt gekozen voor 4 kinderen en de verantwoordelijkheid om die onderdak te verschaffen ligt in eerste instantie bij u en uw partner als ouders, eerder dan bij de maatschappij. Verwachten dat instanties u vergezellen en bij elke stap subsidiëren en uw problemen oplossen is makkelijk. Enfin, tot zover de preek.

Zoek zelf naar huisvesting en ga langs bij een CAW. Wacht daar niet mee en verpruts geen tijd met nutteloze beroepsprocedures want die gaan u echt niet helpen hier. Onderzoek ook of (een paar) kinderen eventueel bij familie terecht kunnen of contacteer kind en gezin om een paar kinderen tijdelijk ergens te plaatsen. Het is véél makkelijker om ergens een woning te vinden voor 4 personen dan voor 6. Zoals u zelf zegt: 'kinderen gaan voor op alles'; wel: dus ook op u. Het is uw plicht te doen wat nodig is om te vermijden dat ze dakloos worden (ik kan me trouwens niet inbeelden dat men dat zou laten gebeuren).
Beste

Ik weet echt niet hoe zij aan haar conclusie is gekomen ,waarschijnlijk omgepraat door de begeleidsters van de stad antwerpen,die zoiezo alles bij elkaar hebben gelogen zou me niet verbazen altans.

Mijn houding,believe me ik ben een bescheiden persoon die alleen eerlijk behandelt wil worden ,ik heb sinds dit hele gedoe geen enkel bezoek gehad van de begeleidsters ,niet kwa hulp regelen zoals ocmw of caw niks ,ze hebben mij express misleid en weg zijn ze......zoek het maar uit .
Ja heb al contact opgenomen met caw ook.
En ja kinderen gaan voor alles ,ik heb nu te maken met onmacht.

Dankuwel

bambipower

#59 , 29 jan 2016 16:15

verwacht je dan dat die achter u gaan hollen? Dat je een woning op een dienblad aangeboden gaat krijgen?

Je kan toch zelf ook iets zoeken. Met 4 kleine kinderen (-7j) kan je gerust een 3slk app zoeken. U zal wel zelf moeten bewegen...

louiza
Topic Starter

#60 , 29 jan 2016 17:57

verwacht je dan dat die achter u gaan hollen? Dat je een woning op een dienblad aangeboden gaat krijgen?

Je kan toch zelf ook iets zoeken. Met 4 kleine kinderen (-7j) kan je gerust een 3slk app zoeken. U zal wel zelf moeten bewegen...
Het is hun job om jou te begeleiden naar een appartement en te zorgen dat alles in zijn banen geleid wordt en niet mensen gaan voorliegen en .misleiden.
Ja ik ga kijken wat te doen,dankuwel

Terug naar “Huren”