Ongeval met vluchtmisdrijf!

ovi
Topic Starter

Ongeval met vluchtmisdrijf!

#1 , 18 dec 2014 16:09

Vorig jaar staat mijn dochter in een straat te wachten om de baan op te rijden omdat ze een bus ziet afkomen met daarachter een "zigzaggende" bromfietser. Als de bromfietser bijna ter hoogte v/d straat is waar mijn dochter dus stilstaat om te wachten tot hij voorbij is slat hij slat hij plots links de staat in en rijdt gewoon op ed rechtervoorvlank van haar auto!!! Hij vliegt over de motorkap, springt recht, loopt naar zijn bromfiets en vlucht weg! Heel dom aangezien er vanachter op zijn bromfiets een grote pizza bak staat met de naam v/d firma op. Ik bel dus naar de eigenaar van deze zaak maar deze wil niet mee werken dus we leggen klacht neer bij de politie. Dochter had gelukkig ook een getuigen die eveneens bij de politie geroepen is en die eveneens verklaart heeft dat hij onozel aan het zigzaggen was en plots gewoon naar links de straat in reed en op de "stilstaande" auto reed en daarna als een bliksemschikt rechtkrabbelde en vluchte!
Tegenpartij is dan bij de politie geroepen maar als ik info vroeg bij mijn verzekering kreeg ik te horen dat ze weigerde de gegevens door te sturen?
Pas 6 maand later kwam het dossier vrij en konden we lezen dat de tegenpartij een volledig foutieve veklaring hadden afgelegd en hij verklaarde ook dat hij daar lang is blijven liggen en dat er niemand hem willen helpen heeft en hij uiteindelijk dan maar vertrokken is???
Ik heb dan gevraagd of ik ergens bij een advocaat het volledig verhaal kon gaan doen en ook de mails afgeven die ik en de eigenaar van de pzzeria naar elkaar gestuurd hadden en mocht zelf kiezen welke advocaat ik wou dus iemand genomen die niet ver van mij woonde en daar de zaak even gaan uitleggen.
Ondertussen vraag ik reeds 8 maand hoe ver we staan in deze zaak en hebben ze al meerdere brieven gestuurd naar de advocaat maar deze reageerd gewoon niet?
Heb dan gevraagd of dit normaal is en dat het toch niet normaal kan zijn dat een klant ZELF moet bellen naar de advocaat om te vragen waarom hij niet reageert op de brieven die de verzekering stuurt!
Ik kreeg dan deze mail en dat is pas echt lachen geblazen dus mag ik even jullie mening over die mail hieronder!

Dbv.

Geachte heer
Wij ontvingen uw bericht van 11 december 2014.
Wij wensen nogmaals te benadrukken dat wij uw frustratie over het
uitblijven van een regeling zeer goed begrijpen. Wij hebben tevergeefs
getracht deze zaak minnelijk te regelen. Ondanks onze argumentatie en de
verklaring van de getuigen weigert de tegenpartij over te gaan tot
vergoeding.
Daarom werd uw dossier doorgestuurd naar uw keuze advocaat, Mr........
Na ontvangst van zijn positief advies, hebben wij hem op 15 april 2014 het
akkoord gegeven om verder het nodige te doen voor verhaal van uw schade.
Wij stellen inderdaad vast dat ook wij, ondanks meerdere rappels, verder
geen nieuws mochten ontvangen.
Indien u van advocaat wenst te veranderen, vragen wij u ons de gegevens
van de advocaat die u nu kiest te bezorgen. U dient er evenwel rekening mee
te houdend dat de dubbele kosten, voor het opnieuw opstarten van het
dossier, niet door ons ten laste worden genomen. In het kader van de
waarborg rechtsbijstand zijn wij slechts gehouden de kosten en het ereloon
te betalen waartoe wij gehouden zouden zijn geweest indien de
oorspronkelijk aangeduide advocaat de procedure tot het einde zou hebben
geleid.
Laat u ons iets weten?
Steeds bereid tot bijkomende inlichtingen.
Hoogachtend
Voor het directiecomité

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 18 dec 2014 18:00

Beste

Kijk vooral de polisvoorwaarden na. Daarin staat meestal duidelijk vermeld wanneer u van advocaat mag vermelden. Het is bijvoorbeeld niet uitgesloten dat u niets hoeft te betalen als de verandering van advocaat niet aan u te wijten is.

Ook uw nieuwe advocaat kan deze betwisting voeren met verzekering.

Kan u mij misschien een kopie van de voorwaarden bezorgen?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

ovi
Topic Starter

#3 , 23 jun 2015 16:02

We hebben de advocaat even op het matje geroepen en hij is toen EINDELIJK in gang geschoten!
De zaak komt deze week voor dus ik hou u op de hoogte.

Reclame

WP002

#4 , 24 jun 2015 10:22

Laat eens weten hoe het afloopt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jun 2015 23:29

Dec 2014 en de zaak komt nu al voor?
Dat is supersnel....
Wat denkt u dat een advocaat kan doen om een zaak vlugger op de rol te krijgen?

ovi
Topic Starter

#6 , 28 jun 2015 13:04

Goed lezen Franciscus!

ovi
Topic Starter

#7 , 02 feb 2016 10:35

Ik ben dus enkele maanden geleden eindelijk nog eens bij onze advocaat geweest om het dossier nog eens te bespreken en nogmaals benadrukt dat die kerel bij de politie een volledig valse verklaring heeft afgelegd en dat ook de bijhorenden tekening die daar toen door de politie opgemaakt is eveneens een heel andere situatie schetst . Hij heeft verklaart dat mijn dochter hem in het midden van de baan omver gereden heeft en zo staat het dus ook op die tekening??
Ik had nogmaals aan onze advocaat gezegd dat die tekening gewraakt moest worden maar in het verslag v/d rechtbank is daar niets van terug te vinden en ondanks de getuigen die het juist verhaal gedaan hebben gedaan is blijkbaar die kerel zijn verklaring gewoon aanvaard en zijn we dus in fout gesteld???
Ik heb nadat ik 2 weken geleden het vonnis gekregen heb onmiddelijk begonnen met te bellen en mailen en nu eindelijk een afspraak kunnen regelen met mijn dikke vriend maar heb hem wel al gevraagd waarom ik nergens in het vonnis iets lees van hem waarin staat dat zowel de verklaring als de tekening fout zijn en dus verworpen hadden moeten worden zoals ik hem ook uitdrukkelijk gevraagd had?
Hij begon al wat lastig te worden maar morgen zal hij zich toch moeten verantwoorden en zorgen dat het alsnog goed komt want het kan toch echt niet zijn dat wij op basis van leugens in fout gesteld worden want dan kunnen ze even goed de rechtbank sluiten.

Van mijn verzekerings agent weet ik ondertussen dat hij ook nog een job in de politiek heeft en hij daar veel te veel tijd insteekt waardoor het dus vorige keer 8 maand geduurd heeft eer hij op onze mails gereageerd had?

Wat kan ik hem morgen zeggen of wat kan ik nu nog doen want het is duidelijk dat ik zo'n beetje de slechtste advocaat van België heb ?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#8 , 02 feb 2016 11:28

Vraag een kopie van de laatste conclusie die hij heeft neergelegd. Daar kan u lezen welk standpunt hij heeft ingenomen. Daar kan u lezen wat uw advocaat te zeggen had over de verklaringen en de tekening.

ovi
Topic Starter

#9 , 02 feb 2016 11:48

Oke, dat zal ik morgen zeker doen maar zoals ik het aan de telefoon begrepen heb en in dat vonnis kan lezen heeft hij gewoon niets over die tekening en die verklaring gezegd?

sloeberken

#10 , 02 feb 2016 11:54

Vraag een kopie van de laatste conclusie die hij heeft neergelegd. Daar kan u lezen welk standpunt hij heeft ingenomen. Daar kan u lezen wat uw advocaat te zeggen had over de verklaringen en de tekening.
Deze staan toch in vonnis.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

ovi
Topic Starter

#11 , 02 feb 2016 12:40

Dus die "conclusie" en wat ik in het vonnis gelezen heb is wel degelijk hetzelfde?
Dan heeft hij wel degelijk NIETS in ons voordeel gezegd en de tegenpartij nergens in tegen gesproken!!!
Heel duidelijk dus dat hij enkel met zijn politieke carriere bezig is en echt wel heel weinig tijd steekt in wat normaal gezien toch zijn hoofdberoep is!
Ik heb nochtans zelf een heel verweer met alle punten die zeker moesten aangekaart worden opgesteld voor hem dus zelfs dat heeft hij niet gebruikt.
Die kerel verklaart zelfs dat hij daar eerst een" hele" tijd op de grond gelegen heeft en dat aangezien er niemand aanstalte maakte om hem te helpen hij dan maar weg gereden is??? Zowel mijn dochter als de getuigen hebben nochtans wel degelijk verklaard dat hij onmiddelijk recht gekomen is zijn brommerke opgepakt heeft en gaan lopen is zelf nog voor mijn dochter en haar vriend de auto uit konden geraken wat toch nog steeds aanzien wordt als "vluchtmisdrijf" of ben ik daar verkeerd in?

Hier laat ik het echt niet bij dus zou graag weten wat mijn rechten tegen deze advocaat zijn want het is toch te gek voor woorden als we in deze zaak in fout gesteld zouden worden!

ovi
Topic Starter

#12 , 02 feb 2016 13:10

Hier nog een mail van 2014 die ik naar mijn hoofdzetel v/d verzekering gestuurd had en waar ook reeds alles instaat wat er had moeten gezegd worden in de rechtbank!

Verzonden: Maandag 24 maart 2014 11:26:18
Onderwerp: >SPJ.............< >a01cr:antwoord

Beste,

ondanks dat ik NOGMAALS aan Mr X gevraagd heb om te vragen wanneer ik nu eindelijk van het ongeval met vluchtmisdrijf mijn centjes ga zien nog steeds geen resultaat?

Er is op 03-06-14 ; 15-06-2014 en 20-11-2014 na mijn vraag aan Mr. X hoe ver we staan nochtans een brief gestuurd naar advocaat Mr. Y echter blijkbaar ZONDER enige reactie?

Ik ben nadat het dossier vrijgegeven is zelf bij Mr. Y geweest en daar tot mijn grote ontsteltenis gelezen wat de tegenpartij verklaard had en hem duidelijk gemaakt dat dit een volledig valse en leugenachtige verklaring was alsook de situatie tekening die ze laten tekenen hebben door de politie!
Nogmaals heb ik benadrukt dat onze dochter STIL stond in de straat en hij al zigzaggend achter een bus zat te rijden toen hij plots links de straat in schoot en gewoon op onze auto gereden is waarna hij direct is gevlucht!

Gelukkig las ik de verklaring van onze getuigen die net hetzelfde verklaarde als mijn dochter en haar passagier en waaruit zonder enige twijfel duidelijkis dat hij volledig in fout is!

Ook verklaart hij dat er NIEMAND enige poging gedaan had om hem te helpen toen hij op de grond lag maar aangezien mijn dochter, haar vriend en ook de getuigen in hun verklaring schrijven dat hij gewoon opgestaan is, vlug zijn bromfiets opgepakt heeft en gevlucht is zegt dit ook weer genoeg over de rest van zijn verklaring!

Spijtig dat ik als klant moet vragen om indien de advocaat niet reageerd hier tenmiste zelf gevolg aan te geven of een andere advocaat aan te duiden?

Wel even benadrukken dat ik zeer tevreden ben over Mr. X die ik reeds heel veel jaren als een zeer ervaren en vriendelijk verzekeringsagent ken en hij in deze zaak niet meer kan doen dus daarmee dat ik mijn ongenoegen even naar jullie ventileer.

Terug naar “Verkeersongevallen”