Eindafrekening huur, vrijgave waarborg en provisie verwarming

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Eindafrekening huur, vrijgave waarborg en provisie verwarming

#76 , 04 feb 2016 15:55

Eigenaar / verhuurder / syndicus kan toch maar factureren als hij van de externe firma de correcte gegevens krijgt.
U hebt nog niet geantwoord op de vraag van kort of lang contract en wanneer het kan beëindigd worden.

Laten we er dus van uitgaan dat dat 31 dec was.

( In die VME is de AV nu pas geweest en dus pas begin februari zijn de gegevens gekend en de bedragen die iedereen moet betalen of terugkrijgen)

Zie antwoord @Xenophon dus voor de periode tot juni kan er nu een afrekening gebeuren.

Gezien u ook nog wettelijk huurde van juli tot december ( u hebt alleen het appartement verlaten eind juni zal u volgend jaar dus vermoedelijk ook pas in begin 2017 voor die periode (juli- december 2015 de afrekening (opname juni 2016) krijgen. De kosten die gevraagd worden zullen van uw voorschotten afgetrokken worden.
(In een appartementsgebouw zijn er ook gemene kosten zelfs als men zelf niet stookt of verbruikt - die kosten moeten ook betaald worden -dit ter info).

Gelet op uw vermelding van wanneer facturen ... is het volgens mij 5 jaar .. met stuitingstermijnen.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 04 feb 2016 16:13, 3 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eddy_rayong
Topic Starter

#77 , 04 feb 2016 16:05

@ maf105

Hier vind je de verjaringstermijnen van facturen.

https://www.sbb.be/Nederlands/Doelgroep ... -jaar.aspx

bambipower

#78 , 04 feb 2016 16:09

je hebt nog geen factuur gehad... de laatste keer de kaloriemeters opgenomen zijn, is juni. Daar ga je eerst nog een eindafrekening van krijgen (als iedereen zijn ding kunnen doen heeft)... je hebt er dan nog gewoond (alé, gehuurd) tot december. Alhoewel je dan niets verbruikt hebt (je was al buitenland), zijn er toch nog kosten die je moet betalen (uw deel distributietarief bvb). Dat is dan je slotafrekening, en volgt meestal een jaar later op je vorige eindafrekening.

Reclame

eddy_rayong
Topic Starter

#79 , 04 feb 2016 16:13

Eigenaar / verhuurder / syndicus kan toch maar factureren als hij van de externe firma de correcte gegevens krijgt.
U hebt nog niet geantwoord op de vraag van kort of lang contract en wanneer het kan beëindigd worden.

Laten we er dus van uitgaan dat dat 31 dec was
Het is de verhuurder dewelke besloten heeft om de externe firma de berekeningen te laten maken.

Mijn contact persoon is de verhuurder, niet firma x of y.

De verhuurder kan zich niet verschuilen achter een firma dewelke hij zelf in dienst heeft genomen. Is dit politics.be?

Plak er geen datum op. Veronderstel, op datum X zijn alle benodigde opnames gedaan.

Hoelang heeft de verhuurder om mij de rekening te bezorgen?

X + 6 maanden?
X + 1 jaar
X + 1.5 jaar (bambi)
X + 5 jaar (Ronaldo)
X + oneindig (mava105)

bambipower

#80 , 04 feb 2016 16:15

u bent daar toch mee akkoord gegaan in uw contract? Zal waarschijnlijk wel iets over vermeld staan in uw huurcontract...

eddy_rayong
Topic Starter

#81 , 04 feb 2016 16:17

je hebt nog geen factuur gehad... de laatste keer de kaloriemeters opgenomen zijn, is juni. Daar ga je eerst nog een eindafrekening van krijgen (als iedereen zijn ding kunnen doen heeft)... je hebt er dan nog gewoond (alé, gehuurd) tot december. Alhoewel je dan niets verbruikt hebt (je was al buitenland), zijn er toch nog kosten die je moet betalen (uw deel distributietarief bvb). Dat is dan je slotafrekening, en volgt meestal een jaar later op je vorige eindafrekening.
Dank je wel.

Mijn vraag was gewoon, is ergens een termijn voorzien waarin iedereen zijn ding mag/moet doen.

Misschien was ik niet duidelijk genoeg in mijn vraagstelling

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#82 , 04 feb 2016 16:28

Zoals ik reeds heb geschreven maar ik ken de situatie niet bij u is in de VME die net haar AV is geweest nog geen correcte eindafrekening mogelijk omdat er huurders / eigenaars geen toegang hebben mogelijk gemaakt tot hun appartement resultaat is dat er nu dus geen correcte afrekening is of kan gemaakt worden tot die vier of vijf verlicht zijn geworden om toegang te verlenen.

Maar doe zoals @Xenophon heeft geschreven start met een AS + gewone brief.

eddy_rayong
Topic Starter

#83 , 04 feb 2016 16:39

Zoals ik reeds heb geschreven maar ik ken de situatie niet bij u is in de VME die net haar AV is geweest nog geen correcte eindafrekening mogelijk omdat er huurders / eigenaars geen toegang hebben mogelijk gemaakt tot hun appartement resultaat is dat er nu dus geen correcte afrekening is of kan gemaakt worden tot die vier of vijf verlicht zijn geworden om toegang te verlenen.

Maar doe zoals @Xenophon heeft geschreven start met een AS + gewone brief.
Kan even je niveau naar beneden brengen, ik begrijp er geen bal van.

Plak er geen datum op. Veronderstel, op datum X zijn alle benodigde opnames gedaan.

Hoelang heeft de verhuurder om mij de rekening te bezorgen?

X + 6 maanden?
X + 1 jaar
X + 1.5 jaar (bambi)
X + 5 jaar (Ronaldo)
X + oneindig (mava105)

dit doet me pijn, had ik nooit verwacht, maar moet toch de tabel aanpassen

X + oneindig ((mava105 + Xenophon) Voor Xenophon, wil graag wel eens een discussie beginnen over oneindig)

roharro

#84 , 04 feb 2016 17:38

VIJF JAAR!!!!!!
Dat is hier al tot in den treure geschreven.

Dat is de wet. Kan niet over worden gediscussieerd.
Misschien wel met de wetgever opdat ze de wet zouden veranderen, maar niet met het forum, wij kunnen dat niet veranderen!!!!!!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

eddy_rayong
Topic Starter

#85 , 04 feb 2016 17:46

VIJF JAAR!!!!!!

Misschien wel met de wetgever opdat ze de wet zouden veranderen, maar niet met het forum, wij kunnen dat niet veranderen!!!!!!
Euh,

In mijn tabel staat je antwoord, jij zegt 5 jaar.

Waarom begin je te brullen tegen de andere forum gebruikers dewelke een verschillende mening hebben?

sloeberken

#86 , 04 feb 2016 17:48

De wet stelt er geen termijn op, maar spreekt van een redelijke termijn. Een redelijke termijn is max 6 maand.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

eddy_rayong
Topic Starter

#87 , 04 feb 2016 17:48

oeps, ik schreef Ronaldo, moet Roharro zijn,

mijn excuses

Maar waarom ge je nu in tegen het antwoord van mava105, dewelke ik eerst als heilig moest beschouwen?

jij 5 jaar, hij/zij/het geen max periode.

roharro

#88 , 04 feb 2016 17:55

De meeste anderen geven als antwoord hetgeen gebruikelijk of redelijk is, of wat u kunt doen indien u meent dat er speciale elementen in het spel zijn die niet letterlijk in de wetgeving staan.

Maar omdat u specifiek vraagt wat er in de wetgeving staat over termijnen, antwoord ik dan ook overeenkomstig:
Volgens het burgerlijk wetboek kunnen kosten in verband met huur aangerekend worden tot vijf jaar na datum.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

eddy_rayong
Topic Starter

#89 , 04 feb 2016 17:56

VIJF JAAR!!!!!!

Kun je dat ook even herhalen tegen Sloeberken?

Gosh, zomaar beginnen te brullen. Braaf zijn of terug in je mandje.

eddy_rayong
Topic Starter

#90 , 04 feb 2016 17:59

De meeste anderen geven als antwoord hetgeen gebruikelijk of redelijk is, of wat u kunt doen indien u meent dat er speciale elementen in het spel zijn die niet letterlijk in de wetgeving staan.

Maar omdat u specifiek vraagt wat er in de wetgeving staat over termijnen, antwoord ik dan ook overeenkomstig:
Volgens het burgerlijk wetboek kunnen kosten in verband met huur aangerekend worden tot vijf jaar na datum.
Maar daar ben ik je heel dankbaar voor.

Maar je schiet me bijna dood, beschuldigd me van waanvoorstellingen, als een collega van jouw, maf105, zegt, geen 5 jaar, er bestaat gewoon geen limit, en ik daaraan durf te twijfelen.

Terug naar “Huren”