Het is mij niet duidelijk wat er wel/niet valt onder het stellen van een daad als erfgenaam met het oog op het alsnog kunnen 'aanvaarden van een nalatenschap onder voorrecht van boedelbeschrijving'... (kan nog zolang er geen daad van erfgenaam is gesteld...).
De nalatenschap van moeder is reeds +3 jaar opengevallen, maar we zijn er nog lang niet uit...
Graag wou ik vragen of de volgende zaken al/niet een 'daad van erfgenaam' zijn:
1. Het reeds 3 jaar betalen van mijn aandeel KI van het onverdeeld onroerend goed (ouderlijke woning)
2. schriftelijke toestemming tot terugbetaling van de faktuur van de begrafenis en koffietafel, die een andere erfgenaam heeft voorgeschoten
3. schriftelijke toestemming tot terugbetaling van de faktuur voor de schatting van het onroerend goed, voorgeschoten door een andere erfgenaam
4. schriftelijke toestemming tot betalen van het uitvoeringshonorarium van de notaris mbt het notarieel testament
(5. het laten storten van 'mijn deel' van een levensverzekering op 1 rekening - maar ik heb geen verdere gegevens meer over welk soort levensverzekering het ging)
Alvast hartelijk dank voor mogelijke hulp/verduidelijking!