Hallo,
Sinds iets langer dan een week zit ik in mijn nieuwe huurwoning, alles verliep vlot. Nu, tijdens de eerste dagen merkte ik enkele zaken op die nog moesten gemeld worden aan de verhuurder, zoals enkele problemen met de verwarming, waarvan bv 1 verwarming geen draaiknop had, en daardoor altijd opwarmde. Omdat ik nog bezig was met de verhuis, had ik dat nog niet gedaan.
Enkele dagen geleden gaf de boiler het even op. De verhuurder gaf me de telefoonnummer van de persoon die alles had geïnstalleerd, een 5 tal jaar geleden. De volgende dag kwam die man dat meteen in orde maken. Het bleek om een stroompanne te gaan.
Terwijl de man hier was, sprak ik hem aan over de verwarming zonder draaiknop die altijd bleef verwarmen, en de verwarming in de badkamer die altijd aan ging wanneer ik de verwarming in de keuken opendraaide. Hij heeft meteen voor nieuwe draaiknoppen gezorgd, en daarmee was voor mij alles in orde gemaakt.
Toen ik hem vroeg hoeveel ik hem moest betalen, zei ie dat ie wel een factuur zou sturen naar de verhuurder (ex familie van hem). Kosten voor zoiets zouden trouwens voor de verhuurder zijn. Gewoon onderhoud is voor mijn kosten.
Nu is de verhuurder wel op de hoogte van het feit dat er een vakman moest langskomen, maar waarschijnlijk niet dat de factuur naar haar onder weg is. Ze verhuurt voor het eerst, en ik veronderstel dat ze dit (nog) niet zo vlot kent. Daarom wou ik haar graag vandaag daar een mail over sturen. Tenzij iemand me verteld dat de gemaakte kosten voor mij zijn natuurlijk. Maar ook via onderzoek op verschillende sites meen ik te zien dat ik de wet volg, en dat de kosten dus niet voor mij zijn. Maar ik ben graag zeker natuurlijk. Ik weet ook niet of die vakman die draaiknoppen mocht in orde maken vooraleer ik de verhuurder daarover had aangesproken.
Alvast bedankt voor de eventuele raad (of bevestiging) die ik hier krijg.
Groeten.