#37 , 13 feb 2016 08:33
Uw advocaat slaat de bal mis over dat vruchtgebruik voor zover het huisraad betreft, cf mijn vorige post. U gaat met hen tot een vergelijk moeten komen, in der minne of via de vrederechter. Behalve indien u de erfenis hebt verworpen, in dat geval dient u zich nergens om te bekommeren. Indien u geërfd hebt en de vruchtgebruiker ziet af van zijn vruchtgebruik dan is het uw eigendom die daar nog staat en kan u niet zomaar uw schouders ophalen. Tenminste in theorie want eea bewijzen zal vermoedelijk niet eenvoudig zijn, de meeste goederen zullen vermoedelijk een onverdeeldheid uitmaken bij gebrek aan bewijs van exclusieve titel.
Laat uw advocaat eens bellen met de notaris, dan zal de lamp wel gaan branden. En laat hem dan de tegenpartij dagvaarden en tot een regeling komen want ik geef het u op een briefje: ze zullen nog trachten aan te komen met de huurkosten ook.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.