Beste,
Wij wonen ongeveer 9 maanden aan het begin van een doodlopend straatje, dus moet iedereen die in het straatje woont langs ons huisje passeren. In het begin waren er geen problemen tot we onze hond hadden. Een gebuur stoorde zich hier enorm aan, hij heeft zelfs aangebeld om ons in een zekere zin te bedreigen omwille van de hond.
Wij hebben gewoon geantwoord dat wij onze voorzorgen nemen om de hond in onze tuin te houden en hem geadviseerd om de hond te negeren als hij langs onze tuin passeert (de hond blaft als iemand voorbij loopt, nu is dit met de andere buren al veel beter)
Maar de man had er geen gehoor naar en besloot onze hond uit te dagen aan de omheining (roepen, brullen, schoppen tegen de draad). Plots heb ik hem betrapt dat hij onze hond (die losliep in de tuin) aan het filmen was terwijl hij hem provoseerde. Ik ben dan naar buiten gegaan heb hem gevraagd wat hij aan het doen was en hem duidelijk gezegd dat hij niet mocht filmen (omwille van privacy-wet), ook heb ik hem gevraagd wat het probleem was en of hij ons gewoon gerust wou laten.
Het is dan een tijdje stil geweest en wij hadden ook om hem niet te provoceren besloten om de hond in de week pas om 8u tot 22u buiten te stoppen en in het weekend van 10u tot 22u (om geen geluidsoverlast uit te dagen).
Nu enkele maanden geleden werden wij een week lang geterroriseerd door een claxongeluid die alleen afging langs ons huis, weliswaar om 5u-5u30 's morgens. We hadden zijn voertuig en nummerplaat gezien en deze doorgegeven aan de politie.
Daarna is de wijkagente met de man gaan praten en was de rust teruggekeerd. Wel werd ons aangeraden om de man gewoon te negeren, niets zeggen om hem niet uit te dagen.
Nu deze morgen was het terug van het zelfde, het was om 5u24 en hij stond stil aan ons huis om te claxonneren. Mijn 2 kindjes van 9 maand en 4 jaar werden al huilend wakker en mijn man is door het raam gaan kijken. Natuurlijk dezelfde auto en nummerplaat als vorige keer.
Wij zijn echt ten einde raad, ik heb terug gebeld naar de politie en er werd mij gezegd dat de wijkagente terug ging gaan praten met de man in kwestie.
Maar ik ben natuurlijk wel bang dat hij hierdoor kwader zal worden en misschien de hond iets zou aandoen of onze wagens.
Wij doen niets mis, maar willen gewoon dat het opgelost raakt (zonder dat het escaleert).
Alvast bedankt,
met vriendelijke groeten,
Kyra