Botsing met verkeerd geparkeerde wagen.

sloeberken

Re: Botsing met verkeerd geparkeerde wagen.

#16 , 06 mar 2016 13:24

Er zijn andere mogelijkheden hier, zoals politie bellen. Risico's nemen met alle gevolgen van dien heeft zijn consequenties.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#17 , 06 mar 2016 13:56

Moraal volgens TS, een kras of deuk in je bumper? Zoek een verkeerd geparkeerde wagen, en blijf er aan haperen.
Kras of deuk is herstelt door tegenpartij want hij moest zijn auto daar maar niet zetten.

Maw, dit topic is zo danig idioot, en TS begint andere forumers uit te schelden dat ik vermoed dat deze draad niks meer bijbrengt aan dit forum.
Gooi die handel maar dicht!

FreelancerIT
Topic Starter

#18 , 06 mar 2016 14:08

Er zijn andere mogelijkheden hier, zoals politie bellen. Risico's nemen met alle gevolgen van dien heeft zijn consequenties.
UIteraard. Ik vroeg me alleen af als je dat niet doet wie er dan verantwoordelijk is. IK dacht degene die verkeerd geparkeerd stond, dus niet. Jammer genoeg.

Reclame

FreelancerIT
Topic Starter

#19 , 06 mar 2016 14:16

Moraal volgens TS, een kras of deuk in je bumper? Zoek een verkeerd geparkeerde wagen, en blijf er aan haperen.
Kras of deuk is herstelt door tegenpartij want hij moest zijn auto daar maar niet zetten.

Maw, dit topic is zo danig idioot, en TS begint andere forumers uit te schelden dat ik vermoed dat deze draad niks meer bijbrengt aan dit forum.
Gooi die handel maar dicht!
IK dank u om nogmaals mijn punt te bewijzen...

Nergens stel ik waar u nu mee afkomt... gelieve dus eerst in de spiegel te kijken alvorens mij van iets te beschuldigen.

Ik stelde gewoon een vraag ivm. de verantwoordelijkheid in een bepaalde situatie. Wat ik dacht bleek niet te kloppen, meer maak ik er niet van, u gelieve dat ook niet te doen.

FreelancerIT
Topic Starter

#20 , 06 mar 2016 14:21

De vraag is of de politie dan wel iets gaan doen..

De vriend waarmee ik de discussie had wist me te vertellen ooit eens te hebbengehoord dat ze in die gevallen enkel iets doen als het op de openbare weg zelf is, niet op een parkeerplaats.

FreelancerIT
Topic Starter

#21 , 06 mar 2016 14:25

In die situatie leek het mij logisch dat de chauffeur van de verkeerd geparkeerde wagen op zijn minst zou delen in de verantwoordelijkheid, maar blijkbaar volgt de wet mij hier niet.

Jammer genoeg naar mijn mening, maar goed...
Heb jij mijn post wel gelezen? Als die wagen daar helemaal niet mag staan, dus ook niet stilstaan, is er wel degelijk een gedeelde aansprakelijkkheid.
Dat haalde ik er niet uit, excuus.

Maar op welke manier uit zich dat dan? Een boete krijgen voor verkeerd te parkeren is geen gedeelde verantwoordelijkheid. Opdraaien voor de kosten aan de eigen wagen wel...

lohabra

#22 , 06 mar 2016 15:26

De moraalridders zijn weer bezig geweest zie ik. En ze slaan de bal naar goede gewoonte weer totaal mis...
Euh .... wie slaat de bal hier mis ? Juist: degene die denkt dat een foutparkeerder mee zal moeten opdraaien voor de schade die veroorzaakt wordt door de tegenpartij die tegen zijn auto rijdt.

Quod non .....
Klaarblijkelijk moeten sommige mensen hier dringend leren lezen. Ik spreek nergens van een recht om ergens op in te rijden.
Ik kan -unlike some others- begrijpend lezen, ja. U wil de bestuurder van de foutgeparkeerde wagen (deels mee) aansprakelijk stellen voor de aanrijding, of niet soms ?
Al wat ik stelde was dat degene die de parkeerovertreding pleegde de situatie onveiliger maakte en dus logischerwijze
in de verantwoordelijkheid zou moeten delen.
Niks "logisch" aan.
De discussie was gebaseerd op een bestaande probleem op de Antwerpse Zuiderdokken. Antwerpen, zoals de meeste steden, kampt met een groot tekort aan parkeerplaatsen, waardoor veel mensen zich gewoon ergens zetten om hun auto toch maar kwijt te geraken. Op deze parking zorgt dit gedrag voor een verkeersonveilige situatie. Als iedereen zich correct parkeert heb je er al weinig plek om te maneuvreren, laat staan als mensen verkeerd gaan parkeren.

Ten 1ste blokkeren ze daarmee alle auto's die orthoganaal t.o.v. de wagen geparkeerd staan (die kunnen niet ver genoeg achteruit rijden
om zich uit hun parkeerplaats te draaien), maar ten 2de verkleinen ze de ruimte plaatselijk zodanig dat een ongeval snel gebeurd is.
Ja, en dan ? Dan nog is er tegenaan rijden, géén oplossing. Ofwel uitkijken waar men rijdt, ofwel tussenkomst politie inroepen om desnoods te laten takelen.
In die situatie leek het mij logisch dat de chauffeur van de verkeerd geparkeerde wagen op zijn minst zou delen in de verantwoordelijkheid, maar blijkbaar volgt de wet mij hier niet.
Jajaa .... U begint het te snappen, wie de bal hier volledig mis sloeg.

Uw praatjes en andere "hersen"kronkels ten spijt ....De bestuurder die wil wegrijden, moet de situatie inschatten ipv toch te proberen tot hij finaal tegen de foutgeparkeerde auto rijdt. Zo eenvoudig ligt dat.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

FreelancerIT
Topic Starter

#23 , 06 mar 2016 15:43

De moraalridders zijn weer bezig geweest zie ik. En ze slaan de bal naar goede gewoonte weer totaal mis...
Euh .... wie slaat de bal hier mis ? Juist: degene die denkt dat een foutparkeerder mee zal moeten opdraaien voor de schade die veroorzaakt wordt door de tegenpartij die tegen zijn auto rijdt.

Quod non .....
Klaarblijkelijk moeten sommige mensen hier dringend leren lezen. Ik spreek nergens van een recht om ergens op in te rijden.
Ik kan -unlike some others- begrijpend lezen, ja. U wil de bestuurder van de foutgeparkeerde wagen (deels mee) aansprakelijk stellen voor de aanrijding, of niet soms ?
Al wat ik stelde was dat degene die de parkeerovertreding pleegde de situatie onveiliger maakte en dus logischerwijze
in de verantwoordelijkheid zou moeten delen.
Niks "logisch" aan.
De discussie was gebaseerd op een bestaande probleem op de Antwerpse Zuiderdokken. Antwerpen, zoals de meeste steden, kampt met een groot tekort aan parkeerplaatsen, waardoor veel mensen zich gewoon ergens zetten om hun auto toch maar kwijt te geraken. Op deze parking zorgt dit gedrag voor een verkeersonveilige situatie. Als iedereen zich correct parkeert heb je er al weinig plek om te maneuvreren, laat staan als mensen verkeerd gaan parkeren.

Ten 1ste blokkeren ze daarmee alle auto's die orthoganaal t.o.v. de wagen geparkeerd staan (die kunnen niet ver genoeg achteruit rijden
om zich uit hun parkeerplaats te draaien), maar ten 2de verkleinen ze de ruimte plaatselijk zodanig dat een ongeval snel gebeurd is.
Ja, en dan ? Dan nog is er tegenaan rijden, géén oplossing. Ofwel uitkijken waar men rijdt, ofwel tussenkomst politie inroepen om desnoods te laten takelen.
Jajaa .... U begint het te snappen, wie de bal hier volledig mis sloeg.

Uw praatjes en andere "hersen"kronkels ten spijt ....De bestuurder die wil wegrijden, moet de situatie inschatten ipv toch te proberen tot hij finaal tegen de foutgeparkeerde auto rijdt. Zo eenvoudig ligt dat.
U kan begrijpend lezen?

OK...
  • Waar heb ik dan beweerd het recht te hebben om tegen een fout geparkeerde auto te rijden? Juist: nergens.
  • Waar staat dan dat ik het als excuus wil gebruiken om mijn verantwoordelijkheid te ontlopen? Juist, ook nergens.
    .
Ik heb op zich zelfs nergens iets beweerd, ik stelde hier de vraag over de verantwoordelijkheid daar ik het zelf niet met zekerheid wist, wat toch de bestaansreden van dit forum is me dunkt?

De enige die hier de bal missloegen waren de personen die de bovenstaande 2 redeneringen maakten..

Ik dank u om nogmaals mijn punt te bewijzen. :-)

Over de verdere inhoud van uw post zal ik maar zwijgen, als u zelf niet in ziet hoe eenvoudig het is om daar brandhout van te maken zegt dat op zich al genoeg...

Ik stelde een eenvoudige vraag over verantwoordelijkheid, en u bent de 3de die op een aanvallende manier met het vingertje staat te zwaaien... Wat u hiermee denkt te bereiken...

sloeberken

#24 , 06 mar 2016 15:47

We zijn al 10 berichten te ver.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#25 , 06 mar 2016 16:15

Dicht gooien die boel.

LeenW

#26 , 06 mar 2016 16:25

Aangezien TS per se zijn gelijk wil halen over een dan nog hypothetische situatie, denk ik dat het hier mag stoppen.

Terug naar “Verkeersongevallen”