UIteraard. Ik vroeg me alleen af als je dat niet doet wie er dan verantwoordelijk is. IK dacht degene die verkeerd geparkeerd stond, dus niet. Jammer genoeg.Er zijn andere mogelijkheden hier, zoals politie bellen. Risico's nemen met alle gevolgen van dien heeft zijn consequenties.
IK dank u om nogmaals mijn punt te bewijzen...Moraal volgens TS, een kras of deuk in je bumper? Zoek een verkeerd geparkeerde wagen, en blijf er aan haperen.
Kras of deuk is herstelt door tegenpartij want hij moest zijn auto daar maar niet zetten.
Maw, dit topic is zo danig idioot, en TS begint andere forumers uit te schelden dat ik vermoed dat deze draad niks meer bijbrengt aan dit forum.
Gooi die handel maar dicht!
De vraag is of de politie dan wel iets gaan doen..Er zijn andere mogelijkheden hier, zoals politie bellen. Risico's nemen met alle gevolgen van dien heeft zijn consequenties.
Dat haalde ik er niet uit, excuus.Heb jij mijn post wel gelezen? Als die wagen daar helemaal niet mag staan, dus ook niet stilstaan, is er wel degelijk een gedeelde aansprakelijkkheid.In die situatie leek het mij logisch dat de chauffeur van de verkeerd geparkeerde wagen op zijn minst zou delen in de verantwoordelijkheid, maar blijkbaar volgt de wet mij hier niet.
Jammer genoeg naar mijn mening, maar goed...
Euh .... wie slaat de bal hier mis ? Juist: degene die denkt dat een foutparkeerder mee zal moeten opdraaien voor de schade die veroorzaakt wordt door de tegenpartij die tegen zijn auto rijdt.De moraalridders zijn weer bezig geweest zie ik. En ze slaan de bal naar goede gewoonte weer totaal mis...
Ik kan -unlike some others- begrijpend lezen, ja. U wil de bestuurder van de foutgeparkeerde wagen (deels mee) aansprakelijk stellen voor de aanrijding, of niet soms ?Klaarblijkelijk moeten sommige mensen hier dringend leren lezen. Ik spreek nergens van een recht om ergens op in te rijden.
Niks "logisch" aan.Al wat ik stelde was dat degene die de parkeerovertreding pleegde de situatie onveiliger maakte en dus logischerwijze
in de verantwoordelijkheid zou moeten delen.
Ja, en dan ? Dan nog is er tegenaan rijden, géén oplossing. Ofwel uitkijken waar men rijdt, ofwel tussenkomst politie inroepen om desnoods te laten takelen.De discussie was gebaseerd op een bestaande probleem op de Antwerpse Zuiderdokken. Antwerpen, zoals de meeste steden, kampt met een groot tekort aan parkeerplaatsen, waardoor veel mensen zich gewoon ergens zetten om hun auto toch maar kwijt te geraken. Op deze parking zorgt dit gedrag voor een verkeersonveilige situatie. Als iedereen zich correct parkeert heb je er al weinig plek om te maneuvreren, laat staan als mensen verkeerd gaan parkeren.
Ten 1ste blokkeren ze daarmee alle auto's die orthoganaal t.o.v. de wagen geparkeerd staan (die kunnen niet ver genoeg achteruit rijden
om zich uit hun parkeerplaats te draaien), maar ten 2de verkleinen ze de ruimte plaatselijk zodanig dat een ongeval snel gebeurd is.
Jajaa .... U begint het te snappen, wie de bal hier volledig mis sloeg.In die situatie leek het mij logisch dat de chauffeur van de verkeerd geparkeerde wagen op zijn minst zou delen in de verantwoordelijkheid, maar blijkbaar volgt de wet mij hier niet.
U kan begrijpend lezen?Euh .... wie slaat de bal hier mis ? Juist: degene die denkt dat een foutparkeerder mee zal moeten opdraaien voor de schade die veroorzaakt wordt door de tegenpartij die tegen zijn auto rijdt.De moraalridders zijn weer bezig geweest zie ik. En ze slaan de bal naar goede gewoonte weer totaal mis...
Quod non .....
Ik kan -unlike some others- begrijpend lezen, ja. U wil de bestuurder van de foutgeparkeerde wagen (deels mee) aansprakelijk stellen voor de aanrijding, of niet soms ?Klaarblijkelijk moeten sommige mensen hier dringend leren lezen. Ik spreek nergens van een recht om ergens op in te rijden.
Niks "logisch" aan.Al wat ik stelde was dat degene die de parkeerovertreding pleegde de situatie onveiliger maakte en dus logischerwijze
in de verantwoordelijkheid zou moeten delen.
Ja, en dan ? Dan nog is er tegenaan rijden, géén oplossing. Ofwel uitkijken waar men rijdt, ofwel tussenkomst politie inroepen om desnoods te laten takelen.De discussie was gebaseerd op een bestaande probleem op de Antwerpse Zuiderdokken. Antwerpen, zoals de meeste steden, kampt met een groot tekort aan parkeerplaatsen, waardoor veel mensen zich gewoon ergens zetten om hun auto toch maar kwijt te geraken. Op deze parking zorgt dit gedrag voor een verkeersonveilige situatie. Als iedereen zich correct parkeert heb je er al weinig plek om te maneuvreren, laat staan als mensen verkeerd gaan parkeren.
Ten 1ste blokkeren ze daarmee alle auto's die orthoganaal t.o.v. de wagen geparkeerd staan (die kunnen niet ver genoeg achteruit rijden
om zich uit hun parkeerplaats te draaien), maar ten 2de verkleinen ze de ruimte plaatselijk zodanig dat een ongeval snel gebeurd is.
Jajaa .... U begint het te snappen, wie de bal hier volledig mis sloeg.In die situatie leek het mij logisch dat de chauffeur van de verkeerd geparkeerde wagen op zijn minst zou delen in de verantwoordelijkheid, maar blijkbaar volgt de wet mij hier niet.
Uw praatjes en andere "hersen"kronkels ten spijt ....De bestuurder die wil wegrijden, moet de situatie inschatten ipv toch te proberen tot hij finaal tegen de foutgeparkeerde auto rijdt. Zo eenvoudig ligt dat.