Mjn peter, de broer van mijn papa is onlangs heel onverwacht overleden. Ik ben enige erfgename van zijn huisje en inboedel, mijn vader is begunstigde van de levensverzekering en pensioensparen. Vorige week zijn we naar de notaris gegaan waar het testament nagelaten werd door mijn peter. Na onze afspraak zat ik met een dubbel gevoel.. de notaris heeft ons niet echt inlichtingen geven, hij wou eerder meteen een afspraak om inboedel en huis te schatten en meteen het huis openbaar te verkopen. Toen mijn partner zei dat we niet zeker waren om met deze notaris te willen verder werken werd hij meteen boos en arrogant ook wat betreft de verkoop van het huis. Ook toen we vroegen of hij ons een idee kon geven van de notariskosten wou hij daar absoluut niet op antwoorden. Na 3x vragen (om toch een idee te hebben van wat ons nog te wachten staat) hebben we een basisbedrag gekregen. Hij denkt

Nu is mijn vraag of ik verplicht ben om met deze persoon verder de erfenis te regelen?
Mijn vader die het goed bedoelde (maar nooit naar een ander wil luisteren) heeft de enige akte van erfenis aan de notaris gegeven en geen kopie genomen, misschien zou dit ook wel eens voor problemen kunnen zorgen?
Ik ben niet thuis in deze wereld en als ze dan nog beginnen met juridische termen, enz. dan is het hek helemaal van de dam.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.