Goede vraag:
Mijn vriend gaat een appartement kopen. Nu is het zo: een collega (a) van ons die heeft een appartement te koop. Maar dit appartement wordt pas sinds 1 mei 2016 verhuurd aan een andere collega (b).
Nu mijn vriend zou dit appartement kunnen kopen voor een zeer lage prijs (120.000 ipv de 160.000 waarop het geschat is). En is dus zeer geneigd om eht appartement te kopen. Met natuurlijk het probleem dat er een huurder in zit.
Nu is de vraag, welke mogelijkheid heeft hij om het appartement zo snel mogelijk zelf te kunnen bewonen (zijn ouders gaan verhuizen en in het nieuwe huis is geen plaats voor hem, dus hij dreigt zijn onderdak te verliezen).
Het enige wat we weten over het huurcontract is dat het appartement wordt verhuurd op een contract van 1j, aan een zeer lage vriendenprijs (400 euro per maand, waar her geschat werd op 650-700 per maand).
Kan iemand ons helpen met welke mogelijkheden mijn vriend heeft om het appartement zo snel mogelijk en op een zo correct mogelijke manier zelf te gaan bewonen?
MVG