hallo
Ik ben een tijd terug aangehouden in duitsland, ze hebben een klein beetje cannabis (grammetje zoiets) gevonden en heb een bloedtest moeten afleggen.
Nu (4 maanden later) krijg ik een brief thuis. Daar staat dus in:
Dat ik THC in m'n bloed had zitten (was verwacht). Hierdoor gaan ze ervan uit dat ik niet meer geschikt ben een brandstofvoertuig te besturen.
Volgens bepaalde artikels wordt mijn rijbewijs dan ingetrokken. Maar omdat ik van het buitenland kom geldt er een ander artikel dat zegt:
" Nach 46 Abs. 5 FEV hat die entziehung bei einer ausländischen fahrerlaubnis die Wirkung einer Aberkennung des Rechts, von der Fahrerlaubnis im Inland Gebrauch zu machen.
Wir gewähren ihnnen gem. 28 Abs 1 Verwaltungsverfahrensgesetz eine Anhörfrist bis spätestens zum *einddatum*"
Wat volgens mij vertaald naar:
"volgens artikel 25... heeft de intrekking van een buitenlands rijbewijs de werking een intrekking van rechten, van het rijbewijs in het binnenland gebruik te maken.
Wij geven u gem. 28 ABS 1 'Verwaltungsverfahrengesetz' een luisterdeadline(?) tot ten laatste *einddatum*"
Dat is het laatste in de brief. Verder geen boete of dergelijke.
Mijn vraag is nu: wat moet ik hiermee? Moet ik iets doen? wordt mijn rijbewijs nu ingetrokken of niet? Of mag ik niet in Duitsland rijden tot *einddatum*?
PS: Voor m'n werk moet ik vaak samenwerken met Duitsers, dus een vertaler gebruiken kan ik wel. Maar dit krijg ik niet duidelijk genoeg vertaald.