#1 , 23 sep 2016 23:40
mijn buurman die met zijn vriendin naast mij woonde is een jaar geleden door zijn dochter tegen zijn wil en voortdurende bedreiging in een rusthuis ondergebracht. Daar werd hij zelfs eerst in een gesloten afdeling geplaatst omdat zijn dochter bang was voor zijn vluchtgedrag? Doordat mijn buurman een dokter van buitenaf kon bellen werd hij op een gewone kamer geplaatst. Toen is volgens hem de hel begonnen, hij werd door dochter en schoonzoon constant bedreigd, zelfs hulp van de directeur kon niet verwacht worden want die zei altijd dat alles door de dochter moest geregeld worden. Zijn paspoort en bankkaarten werden afgenomen, en werd verplicht om volmacht aan zijn dochter te geven. Vanaf toen werd ook alle bezoek,door de dochter verboden. De vriendin van de man gaf niet op en bezocht hem regelmatig steeds op de voet gevolgd door de dochter! Ze gaf hem zelfs stiekem zakgeld omdat hij dit ook niet kreeg. Een jaar lang heeft die man gehuild en getreurd en bij wonder vorige week is hij naar buiten gestapt en rechtstreeks naar de politie gegaan in zolder en zijn verhaal gedaan. De politie is met hem meegegaan en heeft de directeur aangesproken met de totale verassing dat hij nu ineens beweerde dat hij vrij was om het rusthuis te verlaten wanneer hij wilde?????? Daarna is de politie naar de dochter gegaan om zijn paspoort en bankkaarten terug te geven. Zielsgelukkig werd hij vorige zaterdag door zijn vriending weer terug naar huis gebracht. En nu komt het maandagmorgen ging hij naar de bank en er stond nog 700 euro op zijn rekening. Via pc banking zijn wij tot de vaststelling gekomen dat de dochter een bedrag van 95000 euro heeft overgeschreven naar haar rekening en het geld van de verkoop van een stuk bos dat zij ook zelf heeft verkocht is zelfs geen spoor. De bank zegt hier niets te kunnen tegen doen omdat zij de volmacht had. Ik vind het hartbrekend dat die man zelfs geen juridiche stappen meer kan doen aangezien al zijn geld is verdwenen. Kan dit nu echt?