Dag,
Wij hebben onlangs een bod gedaan op een huis en zijn nu alles rond aan het krijgen voor de compromis.
Nu een vraag die ik er mee had, wij zouden een voorschot moeten betalen van 10.000 euro (was na overleg beslist geweest, ipv 10%). nu weet ik niet of dit voor de bank telt als ons eigen vermogen of niet? want dit maakt toch veel verschil uit voor onze lening.
Ook, de makelaar vraagt ons om de compromis bij hun te komen tekenen (nadat onze notaris het heeft nagelezen). kan dit zomaar, of moet dit altijd in bijzijn van een notaris gebeuren?
indien dit kan, kunnen wij er dan nog steeds voor opteren om ons voorschot bij de notaris vast te laten zetten ipv bij de makelaar (kwestie van dat als onze opschortende voorwaarde in werking treed, we ons geld relatief snel terug kunnen krijgen (mits eventuele kosten eraf)
Of zijn makelaars er ook aan verbonden om dit zo snel mogelijk in orde te krijgen.
ik kan er ook wel nog altijd voor zorgen dat alles of op papier, of op mail staat zodat we altijd bewijs hebben hiervan.