nalatenschap verdeling door 2 notarissen

veroo
Topic Starter

nalatenschap verdeling door 2 notarissen

#1 , 22 nov 2016 19:36

We hebben een erfenis te verdelen tussen 5 kinderen ; door onregelmatigheden en een leugen van de notaris van dienst voelde ik mij genoodzaakt om mijn belangen door een andere notaris te laten beheren . Ik mag nu niet meer naar de bijeenkomsten en moet er telkens via mijn notaris gecommuniceerd worden . Voor mij geen probleem .
Vooraleer ze tot er tot een openbare verkoop kunnen overgaan moet er nog een bodemattest afgeleverd worden . De eerste aangestelde notaris stuurt dan een mail naar mijn notaris met de vraag of ik akkoord ga met de offerte . Mijn notaris stuurt die dan door naar mij.
En nu komt mijn vraag ; de mail met de offerte is verstuurd 21/11 ; onderaan schrijft hun notaris ; """Indien u mij uiterlijk 30/11/2016 niet bericht heeft, dan gaan wij ervan uit dat uw cliënte akkoord gaat dat opdracht wordt gegeven."""
Kan dit ? Is dat een geldige reden om de offerte te laten uitvoeren door een door hun gekozen firma ?
Er is ook niet om een leesbevestiging gevraagd .
Toevallig vertrekken wij nu vrijdag op vakantie , stel dat we een week vroeger vertrokken , moet ik op vakantie mijn mails lezen ?

PS Ik ben akkoord gegaan met de offerte en positief geantwoord omdat ik wil dat het vooruit gaat.
Ik wil dit graag weten voor berichten/beslissingen in de toekomst.
Alvast bedankt voor jullie reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 22 nov 2016 21:17

Je hoeft daar niet door gebonden te zijn. Anderzijds : ook op vakantie is er overal wifi en is het niet zo moeilijk om via je smartphone je mails even te checken...
Niets moet en je kan alles principieel bekijken. Tegelijk is pragmatisch zijn soms een goede oplossing.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

veroo
Topic Starter

#3 , 23 nov 2016 19:02

Geloof me , ze bestaan , mensen die een I phone hebben maar hun mailbox niet geinstalleerd hebben , enkel g-mail en daar komen belangrijke mails zoals die over de erfenis niet op . Onregelmatigheden in het verleden maken me extra alert

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”