We hebben een erfenis te verdelen tussen 5 kinderen ; door onregelmatigheden en een leugen van de notaris van dienst voelde ik mij genoodzaakt om mijn belangen door een andere notaris te laten beheren . Ik mag nu niet meer naar de bijeenkomsten en moet er telkens via mijn notaris gecommuniceerd worden . Voor mij geen probleem .
Vooraleer ze tot er tot een openbare verkoop kunnen overgaan moet er nog een bodemattest afgeleverd worden . De eerste aangestelde notaris stuurt dan een mail naar mijn notaris met de vraag of ik akkoord ga met de offerte . Mijn notaris stuurt die dan door naar mij.
En nu komt mijn vraag ; de mail met de offerte is verstuurd 21/11 ; onderaan schrijft hun notaris ; """Indien u mij uiterlijk 30/11/2016 niet bericht heeft, dan gaan wij ervan uit dat uw cliënte akkoord gaat dat opdracht wordt gegeven."""
Kan dit ? Is dat een geldige reden om de offerte te laten uitvoeren door een door hun gekozen firma ?
Er is ook niet om een leesbevestiging gevraagd .
Toevallig vertrekken wij nu vrijdag op vakantie , stel dat we een week vroeger vertrokken , moet ik op vakantie mijn mails lezen ?
PS Ik ben akkoord gegaan met de offerte en positief geantwoord omdat ik wil dat het vooruit gaat.
Ik wil dit graag weten voor berichten/beslissingen in de toekomst.
Alvast bedankt voor jullie reacties