Ja wat !! Moet er nog zand zijn !! Hoe kan een verhuurder zoiets ooit motiveren ? Omdat een dier meer schade kan veroorzaken ? Daar is de huurwaarborg toch voor dacht ik ? Dit is zo onwettellijk als het maar enigszins kan. En die x% meer huurprijs, word dat dan per gewicht berekend ? Hier lees dit, pas de blauwe tekst enigszins aan en stuur dat naar die huisbazinIn ons contract staat dat huisdieren mits een schriftelijke toelating van de verhuurder toegelaten zijn en dat ze X % meer huurprijs kunnen vragen.
Klopt en al de rest wat volgt is zo onwettellijk als maar mogelijk is.In ons deel van de kelder staat een regenwaterpomp. Nergens in het contract staat dat we regenwater aan de buren moeten geven, we gaven hun dat uit goede wil, maar na 3 maal op zondag om 8u00 wakker gemaakt te worden door het lawaai van de pomp, trokken we de stekker uit. De buren bellen naar de huisbaas om te zagen dat ze geen regenwater hebben waarop zij boos naar ons belt en eist dat we de pomp terug insteken, want er was mondeling afgesproken dat er 24op24 water in de garage aanwezig moest zijn. Wat niet het geval was, er was geen mondelinge afspraak. En daarbij een mondelinge afspraak, daar zijn geen bewijzen van.
Belachelijk, zoiets hoeft niet in een kontrakt te staan omdat dat standard procedure is, die vermelding of niet in het kontrakt maakt geen verschil. Echt een debiel persoon die zo'n kontrakt maakt en denkt zich alles en nog meer te kunnen permitteren.In het contract staat echter wel dat we elkaars rust moeten respecteren wat ook niet gebeurd
Dat ligt iets moeillijker omdat zoiets moet bewezen worden met politie en al. En tegen dat die er zijn is alles weer stil natuurlijk. Wat het verhuizen betreft: ik zou zeker niet verhuizen om de redenen die je opgeeft. Dus misschien toch nog even wachten voor je een dier in huis neemt, tenzij je natuurlijk van plan bent te blijven.Onze buur op het derde (een neuroot of kuismaniak) staat vroeg op en gaat vroeg werken, geen probleem ware het niet dat hij elke keer in de gang bijna de trap afbreekt. Je hoort hem van ver afkomen door zijn lawaai zowel 's morgens als 's avonds als hij zijn bezoek buitenlaat of laat thuiskomt of iets in zijn kelder gaat halen. Het is normaal dat je af en toe eens iets van je buren hoort, maar dit loopt werkelijk de spuigaten uit.
Ik weet niet juist waar je nu naar refereert maar als het over huisdieren gaat denk ik niet dat je mag stellen 'dat het onwettelijk is om dat in een huurcontract te verbieden', zoals hier soms wordt geopperd. Het is niet omdat in een paar gevallen een (vrede)rechter dat per uitzondering toch heeft toegestaan, dat het regel is, en al zeker geen wet.Ik heb erover liggen nadenken om onze huisbazin een brief te sturen met jullie argumenten en dat het helemaal niet wettelijk is enz wat ze doet en eist maar ik weet zeker dat ze dan waarschijnlijk met de plaatsbeschrijving moeilijk doet als we vertrekken.
Strikt gezien is die vermelding van het verbod op huisdieren in een kontrakt misschien niet onwettellijk, alhoewel ik daar niet zeker van ben, trouwens een vermelding in een huurkontrakt is slechts onwettellijk indien ze in tegenstrijd zou zijn met een andere geschreven wet. Maar als er al veel uitspraken zijn die het totale verbod op huisdieren als niet geldig beschouwen, kan je misschien toch redeneren dat die vermelding onwettig is. Die rechters hebben dat dan toch alleszins als dusdanig beschouwd.Het is niet omdat in een paar gevallen een (vrede)rechter dat per uitzondering toch heeft toegestaan, dat het regel is, en al zeker geen wet.
Dat ze er meer huur voor mogen vragen vind ik dan wel lulkoek en lijkt me zeker onwettelijk.
Je zal bedoelen destructief (=vernielzuchtig), want desastreus wil zeggen rampzalig.Ik weet dat het heel jammer is want ik heb zelf 2 katten en ja - ze kunnen soms desastreus zijn
Idd en gewenning aan de nieuwe omgeving dat toch snel een aantal weken kan duren, en moeten opletten dat je ze niet te snel buitenlaat vooraleer ze hun nieuwe woonst als thuisbasis gaan beschouwen enz.. of ze zijn weg...Beter voor het beest ook, dan moet ze geen verhuis meemaken...
Over hoeveel uitspraken gaat het John? Ik heb de indruk dat hier altijd naar dezelfde gevallen verwezen wordt.Maar als er al veel uitspraken zijn die het totale verbod op huisdieren als niet geldig beschouwen, kan je misschien toch redeneren dat die vermelding onwettig is. Die rechters hebben dat dan toch alleszins als dusdanig beschouwd.
Sorry, destructief bedoelde ik uiteraard, hoewel soms wel een beetje desastreus ookJe zal bedoelen destructief (=vernielzuchtig), want desastreus wil zeggen rampzalig.
Ik denk dat er dat toch een massa moet zijn, niemand weet dat.Over hoeveel uitspraken gaat het John? Ik heb de indruk dat hier altijd naar dezelfde gevallen verwezen wordt.
Als het dier geen (bekende) overlast veroorzaakt zullen vele verhuurders het been niet te lang stijf houden denk ik, nee. Wat je als verhuurder wel kan doen is het op voorhand duidelijk vermelden en als een kandidaat aangeeft een huisdier te hebben, zeggen dat je dan niet wenst te verhuren.. De eigenaars haken op dat ogenblik meestal af; of twijfel je daaraan ?
En trouwens hoeveel uitspraken ken jij waarin het houden van een klein huisdier verboden word ?
Dus word dan meestal naar de bekende uitspraken door mij en sommigen gerefereerd. Waarom ? Omdat er misschien geen andere uitspraken zijn... of omdat de verhuurders/eigenaars misschien inzien dat ze niet de minste kans maken ? You tell me ...