Het huurcontract moet worden geregistreerd op het registratiekantoor dat
bevoegd is voor de plaats waar het verhuurde onroerend goed gelegen
is.
U kan het bevoegde registratiekantoor met alle nuttige informatie (openingsuren,
e-mailadres, telefoonnummer, …) vinden:
✓ ofwel door te surfen naar:
http://annuaire.fi scus.fgov.be/qw/index.php?lang=nl
Nadat u deze link heeft gebruikt, klikt u:
1/ in de linkse kolom op “bevoegdheden”
2/ daarna, in de selectielijst Administratie op “AKRED”
4
3/ daarna, in de lijst van de bevoegdheden op “Registreren van huurcontracten
van onroerende goederen”
4/ en tot slot geeft u de postcode en eventueel de straat in waar het verhuurde
onroerende goed gelegen is. Door op de gevonden straat of gemeente te klikken
verkrijgt u alle informatie over het bevoegde registratiekantoor.
✓ ofwel door te bellen naar het contactcenter van de FOD Financiën (lokaal tarief )
op het nummer 0257 257 57, elke werkdag tussen 8u en 17u.