Hallo,
Om niet een ander topic te moeten starten over hetzelfde problem, zet ik hier even mijn verhaal dat vergelijkbaar is:
-Appartement heeft wel degelijk verborgen gebreken in zover dat de geluidsisolatie volledig ontbreekt; Een gesprek van je buren kan je gewoon meevolgen. Heb verhuurder al verplicht extra te installeren.
-Nieuwe buren sinds een stuk of 2 maand waarvan 1 persoon in de horeca werkt tot circa 2u en daarna bv. gewoon vrienden/klanten meeneemt bij mooi weer op het terras dat naast mijn slaapkamer ligt, of er doorfeest binnen.
-Ik krijg zelf al opmerkingen op het werk dat ik er niet uitgeslapen uitzie; Heb contact opgenomen met de verhuurder maar ondanks een clausule van stilte in het gebouw tussen 22u en 07u, die hij er zelf inzette, krijg ik nu (Geschreven bewijs van) dat dat toch geen problem mag zijn, bezoek op die uren en wat lawaai.
-Politie en wijkagent vindt geluidsoverlast geen materie voor hen.
-Buren zelf duidelijk al gezegd dat ik vroeg er uit moet en meestal slaap tussen 22u en 06u.
Ik zit dus ook muurvast. Verhuizen? Ok, maar ik zit er zelf amper een jaar en heb er best wat kosten en tijd in gestoken. Maar problemen op het werk krijgen door buren zie ik ook niet meer zitten. Verbrekingsvergoeding zou ik in alle geval nooit betalen als een verhuurder zijn Eigen regels niet laat naleven - Dat was van bij het begin bij eerste bezoek mijn enige vraag, is het er kalm.
Ik heb audio opnames toen er een stuk of 20 man was rond 01u in de morgend, had die naar verhuurder gestuurd maar geen interesse, en idem politie. Als laatste strohalm overweeg ik een bericht bij de voordeur te plaatsen om a.u.b. er rekening mee te houden en daar ook een foto van te nemen als bewijs dat ik het zo probeerde. Maar anders wordt het de 101.
Wat kan je anders nog ondernemen? Wijkagent en locale politie noemt dit een domestiek probleem en niet hun zaak, dus de nooddienst bellen in de nacht er voor, ok, maar dan ontploft wellicht de hele situatie.
P.S. Voor de personen die burenbemiddeling vermelden: Heb deze gemaild, krijg zelfs geen respons