huurcontract

irke1979
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

huurcontract

#1 , 02 jul 2017 17:12

Mijn ma heeft een huurcontract moeten ondertekenen dat verbiedt om honden te houden, maar ook elk bezoek met een huisdier is niet toegelaten. Mag een verbod op huisdieren wel zo ver gaan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 02 jul 2017 17:32

Neen. Een vrederechter kan dat verbod schrappen. Eigenlijk is het onwettig om dieren in een woning te verbieden. Enkel als er overlast is kan een vrederechter het verbieden.

Frakke13

#3 , 08 jul 2017 22:16

Hoi.
Ik ben 2 weken geleden verhuist, in mijn huurcontract staat dat de huur voor de 1ste van de maand betaald moet worden, maar dat lukt me niet, ik krijg mijn loon pas gestort rond de 3de, ik heb aan de verhuurder gevraagd dat het mogelijk is om dat bv. tegen de 5de van de maand te storten, en dat is voor hem niet bespreekbaar.
Het lukt me op de moment ook niet om een extra huur te storten want dan zou het probleem opgelost zijn, wat kan ik daar aan doen?

Reclame

Blaatpraat

#4 , 08 jul 2017 22:20

Proberen heel zuinig te zijn, zodat je 1 maand extra huur kunt sparen (die je meteen betaalt).
Hierna de derde van de maand, als je je loon krijgt, direct de huur betalen voor de maand erop.

Nu, als je iedere maand direct de derde betaalt, is de kans miniem dat de verhuurder hier iets aan kan doen, in principe heb je immers tijd tot het einde van de maand om die maand te betalen.

Frakke13

#5 , 08 jul 2017 23:14

Bedankt voor je reactie blaatpraat
Dat is juist het probleem, binnen 3 weken moet de volgende huur er al op staan, en dat heb ik nu al nimeer over na het betalen van de huur, rekeningen, ect.
Ik zou het graag doen op de manier jij het voorsteld, maar is niet realiseerbaar op 3 weken, ben alleenstaande..

asperger

#6 , 09 jul 2017 00:10

"in principe heb je immers tijd tot het einde van de maand om die maand te betalen."

Waarom?
Het is de datum in het contract die moet worden gerespecteerd.
Die wordt in onderling akkoord door huurder en verhuurder contractueel vastgelegd en maakt integraal deel uit
van het contract en de daaruit voortvloeiende verbintenissen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Blaatpraat

#7 , 09 jul 2017 10:44

"in principe heb je immers tijd tot het einde van de maand om die maand te betalen."

Waarom?
Het is de datum in het contract die moet worden gerespecteerd.
Die wordt in onderling akkoord door huurder en verhuurder contractueel vastgelegd en maakt integraal deel uit
van het contract en de daaruit voortvloeiende verbintenissen.
Ik zei het dan ook in het extreme.
Ik wil namelijk de eerste vrederechter nog eens zien die, als je maandelijks je huur betaalt, maar niet stipt op de eerste van de maand, hiervoor de toelating zal verlenen om extra kosten te innen of zelf een uithuiszetting.

Nu, nog een paar oplossingen voor de 2e TS:
Ik snap dat dit niet simpel is, ik begrijp dat maar al te goed.
Je kunt eventueel bij de bank een kredietlijn vragen (lees als: mogelijkheid om onder nul te gaan)?
Voor een lijn van 1000 euro doen ze heel vaak niet lastig, en hoef je zelfs geen loon te bewijzen.
Als je het echt heel stipt voor de eerste wilt doen, kun je het zo eventueel oplossen.

Je kunt ook aan familie (je ouders?) vragen om 1 maand huur te lenen, en dit dan gespreid terug te betalen, dan heb je geen rente hierover.

Lastiger scenario: een persoonlijke lening aangaan, maar voor 1000 euro staan banken niet snel te springen (verdienen ze niet genoeg op), en je betaalt extreem veel intresten.

Een ander, speciaal, scenario die ook mogelijk is:
Koop een GSM op afbetaling. Ze smijten toch heel vaak met acties met 0% intrest.
Verkoop die GSM aan de nieuwwaarde door (dit is het lastigste stuk).
Zo heb je een lening voor dat bedrag zonder intrest.

Terug naar “Huren”